גנץ יסכים?

לפיד ל'כיכר': מנסים להקים ממשלה חלופית

יו"ר האופוזיציה הודיע בישיבת סיעת יש עתיד כי ביום רביעי הבא יעלה הצעה לפיזור הכנסת. עם זאת, במענה לשאלת 'כיכר השבת', אמר כי עדיין מנהלים מגעים מול בני גנץ (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

הכרזת שר הביטחון בני גנץ על הקמת ועדת בדיקה לרכש כלי השיט עוררה סערה פוליטית, ובמשכן הכנסת נראה כי כולם מבינים שנפל הפור לבחירות 2021, שיסיימו את ימי ממשלת נתניהו-גנץ, שלא המריאה לגבהים.

ראש האופוזיציה, יושב ראש "יש עתיד-תל"ם", חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו במענה לשאלת כתבנו הפוליטי, רפאל כהן: "מתקיימים מגעים עם גנץ וכחול לבן על ממשלה חלופית ללא נתניהו כבר בכנסת הזו. אם תעלה יוזמה כזו, ניתן לה יד".

בין המגעים עליהם דיבר לפיד הוא העברת החוקים שימנעו מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, ובכך למנוע מנתניהו בעזרת חוק בכנסת להמשיך בתפקידו.

בישיבת הסיעה אמר לפיד: "ב-2 לדצמבר, יום רביעי הבא, אנחנו נעלה להצבעה חוק לפיזור הכנסת. לא נמשוך אותו ברגע האחרון. לא ננהל על זה משא ומתן, החוק יעלה להצבעה. הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בג'ובים שלהם. במריבות העלובות שלהם. הם לא עובדים בשביל אזרחי ישראל. רק בשביל עצמם. הכסא לפני הכל".

"בשיאו של משבר בריאותי וכלכלי, יש לנו ממשלה בהפרעה. מושחתת, מקולקלת, לא מצליחה לטפל בכלום. כל היום מריבות, השמצות, ג'ובים למקורבים. פוליטיקה מהסוג הכי מביש. את זה באנו לשנות. אנחנו צריכים ממשלה אחרת. 18 שרים. אנשים ישרים וטובים שבאו לעבוד. אנחנו צריכים ממשלה שהציבור יאמין לה. שאפשר לסמוך עליה שתחזיר את אמון הציבור בהנהגה ותוציא אותנו מהבוץ".

לפיד הוסיף: "אני קורא לכל סיעות הבית: זה רגע המבחן שלכם: 2 לדצמבר, יום רביעי הבא. אם מדינת ישראל חשובה לכם, נשים סוף לממשלה הגרועה בתולדות המדינה. נשים סוף לכהונתו של נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר