פרסום ראשון

המשטרה עצרה חשוד בהטרדת שוטרת חרדית

"השוטרת, אשר משתייכת למגזר החרדי, סופגת העלבות", תיאר נציג המשטרה בבית המשפט, בבקשה להארכת מעצר לאדם החשוד במעורבות במעשים. אך השופט שחררו למעצר בית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרת חרדית בבית שמש. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: המשטרה עצרה לפנות בוקר (שני) חרדי, בביתו שבבית שמש, בחשד כי איים על שוטרת חרדית והטריד אותה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אדם נוסף שניסה להפריע לעצר שביקשה המשטרה לבצע, נעצר אף הוא, אך שוחרר במהלך היום.

בדיון בבית משפט השלום בירושלים, אליו הוא הובא החשוד בן ה-20 לשם הארכת מעצרו בחמישה ימים, פירט נציג המשטרה רס"ב אבי שבתאי: "המשיב חשוד בהעלבת עובד ציבור והטרדה באמצעות מתקן בזק. הוא נצפה במחזיק שלט המסית נגד שוטרת המשרתת בעיר בית שמש".

"השוטרת, אשר משתייכת למגזר החרדי, סופגת העלבות. כמו כן, היא קיבלה טלפון ממספר אותו המשיב מחזיק, כדי לוודא שזו אכן אותה שוטרת", נמסר. "הבוקר הוא נעצר, הוא מסר את גרסתו ויש לנו עוד פעולות לבצע".

החשוד, עם שלט מחאה נגד השוטרת החרדית (באדיבות המצלם)

מנגד, עורך דינו רועי פוליטי טען: "השלט לא מגבש עבירה של איומים. גם אם כתוב את השם של השוטרת, הוא מתחיל במילים 'אנא ממך...' ו'בתודה מראש'. לא ראיתי כבר הרבה זמן שלט כל כך מנומס. איומים אין כאן, גם אם מצרפים שתי שיחות טלפון וגם אם שתי השיחות האלה נעשו על ידי המשיב".

"הטרדה באמצעות מתקן בזק?", טען הפרקליט: "מדובר בעשרות ולפעמים מאות שיחות, לא בשתי שיחות שמייחסים למשיב. אני לא יודע כמה פעולות יש לשבש, בסך הכל יש שש פעולות. אני מציע שהמשיב ישוחרר למעצר בית אצל אשתו שנמצאת כאן למשך מספר מקוצר ימים, עד שתיגמר החקירה".

לדברי עו"ד פוליטי, "זה לא מי שהמסוכנות שלו מיידית. צריך להבדיל בין מעצבן, מרגיז ומנג'ס, לבין מסוכן. לכן ההצעה שלי היא מעצר בית בביתו, למשך תקופה שבית המשפט יקבע, ובתקופה הזו אסור לו ליצור קשר, ובא לציון גואל".

הפגנת קיצונים בבית שמש על ענייני צניעות (צילום ארכיון: מוישי טובולסקי)

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, דחה השופט אורן סילברמן את בקשת המשטרה להארכת מעצר. למרות שקבע כי "קיים חשד סביר להטרדה והעלבת עובד ציבור", הסביר כי אין חשד לאיומים".

"לשלב זה", כתב השופט, "אני סבור כי את המסוכנות ניתן לאיין בחלופה של הרחקה ואיסור יצירת קשר. בנסיבות האמורות, בוודאי בימי קורונה, אני סבור כי אין מקום להארכת מעצר וניתן להסתפק בחלופה כדלהלן: התייצבות לחקירה ולבית המשפט לפי דרישה, מעצר בית מלא בביתו למשך יומיים נוספים, הרחקה ואיסור יצירת קשר ישיר או עקיף עם המתלוננת והתחייבות עצמית וערבות צד ג' על סך 5,000 שקל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר