תיעוד דרמטי

הפצוע חולץ ממרומי 30 המטרים של העגורן

עובד באתר בניה בעיר מודיעין, נפצע במהלך עבודתו על עגורן גבוה, ונזקק לחילוץ מורכב וסבוך • כך זה בוצע בפועל, שלב אחר שלב, תוך הרגעת הפצוע שנזקק לטיפול רפואי (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

אדם שנפצע היום (שני) במהלך עבודתו בעיר מודיעין, נזקק לחילוץ מיוחד, מאחר ושהה באותה עת על עגורן בגובה 30 מטרים.
האירוע התרחש בצהרים, אז התקבל דיווח במוקד החירום 102 על פציעת העובד ועל הצורך בחילוצו מהמקום, אליו הוזנקו שני צוותי כיבוי וחילוץ, מנוף גבהים וצוות לחילוצים מיוחדים.

בהגיעם לזירה הוחלט להציב את המנוף במקום מבטחים ולהתחיל בפריסה מעלה, אל הפצוע, על מנת לתת לו מענה תמיכה ראשוני עד להגעת כוחות החילוץ אליו.

במקביל, יחידת החילוץ עלתה על הציוד הנדרש והחלה בטיפוס, לצורך הורדת הפצוע בעזרת חבלים אל הקרקע, במטרה להעניק לו בהקדם את הטיפול הרפואי הדרוש.

תיעוד החילוץ, מלמטה

וכך תיארו, לאחר האירוע, מפקד החילוץ להב משנה מור שישיצקי. "כשהגענו אל הפצוע, ניגשנו אליו, הצגנו את עצמנו והרגענו אותו לקראת החילוץ. כשהבחנו כי מצבו מאפשר לנו להגליש אותו עם משולש חילוץ, בנינו עמדות גלישה והתכוננו לחילוץ".

המחלץ, רס"ל אלירן שמש , הוסיף: "במהלך הגלישה אל הקרקע שוחחתי עם הפצוע, על מנת להעניק לו ביטחון, ובמקביל יצרתי קשר עם מור - שהגליש אותנו בעזרת אביזרי גלישה שנשלטו על ידיו מלמעלה".

"חילצנו את הפצוע בבטחה, והעברנו אותו להמשך קבלת טיפול רפואי, כאשר מצבו מוגדר קל-בינוני על פי כוחות הרפואה שהיו במקום", סיכמו השניים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר