בגלל הקורונה

אושר סופית: שכר חברי הכנסת יוקפא לשנה

מליאת הכנסת אישרה ללא מתנגדים את הצעת החוק להקפאת עליית שכר חברי הכנסת לשנת 2021, וזאת בשל משבר הקורונה וכדי להראות דוגמה לאזרחי ישראל (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הדיון בחוק, הערב (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

החוק להקפאת שכר חברי הכנסת לשנת 2021, אושר בשעה האחרונה (שני) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, 39 חברי הכנסת תמכו בהצעה - ללא מתנגדים.

החוק יבטל את העדכון של שכר חברי הכנסת בשנת 2021, שהיה צפוי לעלות בינואר 2021, בשיעור עליית השכר הממוצע במשק.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית נכתב: "בינואר 2021 אמור שכרם של חברי הכנסת להתעדכן בכ-6,500 ש"ח. הזינוק הצפוי בשכרם של חברי הכנסת הוא תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה וכישלון הממשלה בטיפולו".

"זאת", נכתב בהצעה, "משום ששכר חברי הכנסת צמוד לשכר הממוצע במשק ובשנת 2020 עלה השכר הממוצע באופן משמעותי בשל הגידול באבטלה ופיטוריהם של רבבות עובדים שהשתכרו פחות משכר הממוצע.

עוד נכתב: "כי העלייה בשכרם של חברי הכנסת מדי שנה, נכתב בהצעה, היא שערורייתית כשלעצמה ונובעת מכך ששכרם אינו נקבע על ידי ועדה ציבורית אלא על ידי חברי הכנסת עצמם – נושא שבו דנה הכנסת בהצעת חוק אחרת".

ח"כ איתן גינזבורג אמר: "מטרת ההצעה היא למנוע את העדכון אוטומטי של שכר חברי הכנסת שכר שמשתנה מדי חודש ינואר בכל שנה באופן אוטומטי לפי השינוי בשכר הממוצע במשק בשנה הקודמת".

"השנה בשל משבר הקורונה שהוביל לעליה חדה במספר המובטלים ואנשים המצויים בחופשה כפויה ללא תשלום צפויה הייתה להיות עליה חריגה בשכר הממוצע במשק דבר שיכול היה להוביל לאווירה חדד גם בשכר חברי הכנסת ושם מקבלים המשרה הבכירים בשירות המדינה".

ח"כ שלמה קרעי הגיש הסתייגויות להצעה ונימק: "הצעת החוק שעולה כאן להצבעה היא הרע במיעוטו. היא מקפיאה באופן זמני לשנה אחת את העלייה הדרמטית הצפויה בשכר. אבל השכר יעלה שוב מבלי להתחשב בתמונת המצב של המובטלים במשק בשנה שלאחריה".

עוד הוסיף קרעי: "הגשתי הסתייגות יחד עם חברי חבר הכנסת מיקי לוי ועוד אחרים שחתמו על הצעת החוק המקורית שהעיוות הזה של חוסר הנשיאה בנטל עם הציבור בתקופה קשה זו הפריע להם באמת ולא רק לצאת ידי חובה כמו שהצעת החוק הזו מנסה לעשות".

"הצעת החוק המקורית הזו ניסתה לעשות סדר לגבי כל בכירי המגזר הציבורי למעלה מ-2000 שהעלות שכרם השנתית היא קרוב לשני מיליארד שקלים לצערי חבר הכנסת גינזבורג וסייעת כחול לבן חסמו את הצעת החוק מלעלות להצבעה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר