שתי דרישות

יימנע בחירות: ההצעה של הליכוד לכחול לבן

במערכת הפוליטית עסוקים בימים האחרונים בתאריך לבחירות שכפי המסתמן - זה בלתי נמנע. מאחורי הקלעים, בליכוד העבירו הצעה לכחול לבן, שתאפשר לממשלה להמשיך (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

במערכת הפוליטית עוסקים בימים האחרונים בתאריך לבחירות שכפי המסתמן - זה בלתי נמנע. מאחורי הקלעים, במפלגת הליכוד העבירו הצעה לכחול לבן, שתאפשר לממשלה להמשיך.

על פי הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'החדשות', הליכוד העבירו הצעה דרך גורם שלישי לכחול לבן. על פי ההצעה, כחול לבן יוותרו על הרוטציה בין גנץ לנתניהו, האמורה להתרחש בעוד שנה.

עוד דרישה העבירו בהליכוד, והיא הזזת אבי ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים ואז הם מבטיחים, הממשלה תוכל לשרוד עד סופה.

במפלגת כחול לבן אמרו בתגובה לדיווח של סגל, כי מעולם לא קיבלו הצעה כזאת, ואם ההצעה הייתה מגיעה הם היו משיבים לנתניהו שיחתום על עסקת טיעון ויפנה את הכיסא שלו עבור גנץ.

כזכור, המתח במערכת הפוליטית עלה לשיא בימים האחרונים וזאת בשל החלטת גנץ לפתוח בחקירת פרשת הצוללות.

מוקדם יותר היום, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יוצא במתקפה חסרת תקדים על יו"ר כחול לבן השר בני גנץ, בעקבות הקמתו את ועדת הבדיקה ל'פרשת הצוללות'.

דבריו של דרעי (ערוץ כנסת)

בישיבת סיעת ש"ס, פתח דרעי את דבריו ואמר: "אתמול נפל דבר בישראל; כחבר קבינט ותיק, וכמי שעבד עם שרי ביטחון, אני לצערי יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים".

"להפוך את קודש הקודשים של צה"ל לחלק מתעמולת בחירות פוליטית וחשיפת מידע מסווג באמצעות הדלפות לתקשורת", פירט דרעי את האשמותיו.

יו"ר ש"ס הוסיף: "אני קורא מכאן לשר הביטחון גנץ: חזור בך, ונמשיך לשמור את מערכת הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי".

"הייתי שותף להקמת הממשלה הזו, לפני מספר חודשים", שחזר דרעי: "כמה דקות לפני שהכנסת התפזרה, הצעתי הצעת פשרה כדי להמשיך, כי חשבתי שממשלת אחדות טובה בעקבות המשבר הכלכלי והפוליטי".

"אך לאור ההתנהלות האחרונה, אני ספק האם יש הצדקה ותועלת להמשך בשותפות הזו", הוסיף דרעי והמשיך: "אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון: אנחנו בשעת הנעילה של הממשלה. כעת צריך לשים הכל בצד ולהתמקד רק בקורונה ובהצלת חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר