לאחר הביקור

סעודיה הוכרזה רשמית בישראל כ"ירוקה"

יממה לאחר הביקור החשאי של נתניהו וראש המוסד בסעודיה, הודיע משרד הבריאות כי סעודיה מוכרזת כמדינה "ירוקה". אך מתברר שמי שאחראי לכך הוא משרד החוץ שהיה ממודר (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ופומפיאו (צילום: מנחם כהנא, פול, פלאש 90)

יממה לאחר ביקורו הסודי של נתניהו בסעודיה, משרד הבריאות הגדיר את סעודיה כמדינה "ירוקה", כלומר שהשבים ממנה לא צריכים להיכנס לבידוד עם חזרתם לארץ. להכרזה אין משמעותית אמיתית שכן כרגע אין יחסים ישירים בין ישראל לסעודיה ואין ישראלים שטסים למדינת המפרץ באופן ישיר.

היו שניסו לטעון כי ביקורו של נתניהו גרם להכרזה כדי למנוע ממנו להיכנס לבידוד, אך על פי משרד הבריאות, אין קשר בין ביקור נתניהו לבין ההכרזה, ומי שביקש לבדוק את רמת התחלואה היה בכלל משרד החוץ בראשותו של גבי אשכנזי שיחד עם ראש מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ כלל לא היה מודע לנסיעתו של נתניהו לסעודיה ומודר מכל המהלך.

במשרד החוץ ביקשו ממשרד הבריאות לקבוע כי אם מצב התחלואה בסעודיה אכן מאפשר להכריז עליה כעל ירוקה, במשרד הבריאות בדקו זאת והמליצו על כך כבר שלשום. אמש מנכ"ל המשרד חזי לוי חתם על ההמלצה שכאמור נושאת בעיקר הכרזה רשמית ולא מעבר לכך.

אתמול דיווחה סעודיה על 231 נדבקים חדשים ביממה. מספר הנדבקים הכולל בה מפרוץ המגפה עומד על 355,489 ומניין המתים הכולל בממלכה עומד על 5,796. מספר התושבים במדינה עומד על כ-34 מיליון בני אדם.

כזכור, נתניהו טס אתמול לסעודיה ביקור בזק יחד עם ראש המוסד יוסי כהן ומזכירו הצבאי תת אלוף אבי בלוט. על פי הדיווחים נפגש נתניהו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן יחד עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו. למרות שהסעודים עצמם הכחישו זאת וטענו כי נתניהו לא פגש את יורש העצר, לאחר מכן הודו בכירים סעודים בכך וטענו כי בפגישה לא הגיעו הצדדים עדיין להסכמות.

המסע של נתניהו לסעודיה מצטרף לגל ההסכמים עם מדינות המפרץ שהחל בחודש האחרון והביא בינתיים לנורמזליציה עם איחוד האמירויות ובחריין.

לפגישה בסעודיה יש משמעות נוספת, התאגדות של ישראל וסעודיה בכל הנוגע לכניסתו של ביידן לבית הלבן ויחסו לאיראנים. גם בירושלים וגם בריאד מתנגדים נחרצות לחזרה להסכם הגרעין עם האיראנים ושתי המדינות מתכוונות ככל הנראה לאחד כוחות במאבק על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר