גשמי הברכה

האם סכר דגניה הולך להיפתח כבר בקרוב?

בשל גשמי הברכה בשנים האחרונות שמילאו את הכנרת, ולמרות התחזיות לחורף פחות גשום השנה, נבדקת האפשרות לפתיחתו של סכר דגניה במקרה של עלייה טובה במפלס (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סכר דגניה (צילום: נחלת הכלל, מתוך ויקיפדיה)

השרות ההידרולוגי שברשות המים מקיים מעקב שבועי על הסבירות והמועד לפתיחת סכר דגניה, אם אכן כמויות הגשמים שירדו בחורף הקרוב יעברו את סף ה-90% מהממוצע הרב שנתי.

לפי התחזיות של השרות ההידרולוגי, החורף הקרוב צפוי להיות מעט נמוך מהממוצע הרב שנתי, אך בשל 2 החורפים נדירים בעוצמתם ומדיניות תפעול ושמירה על מפלסים גבוהים של רשות המים, מפלס הכנרת נמצא כיום קצת פחות מ-1.20 מטר מתחת לקו האדום העליון, וקיימת סבירות שנזכה למילוי הכנרת בחורף הקרוב ולפתיחת הסכר שנפתח בפעם האחרונה לפני 25 שנה.

מרשות המים נמסר כי היא וכל הגופים המעורבים והרלוונטיים לנושא (חב' מקורות, המועצה האזורית עמק הירדן, עמק המעיינות, רשות הניקוז, כוחות הביטחון ועוד) נערכים לאפשרות פתיחת הסכר, ולהזרמת כמויות מים גדולות דרומה, דרך הירדן הדרומי, תוך מזעור הנזקים האפשריים למינימום.

על פי המודלים העונתיים של רשות המים, הלוקחים בחשבון את כניסות המים החזויות ואת יציאות המים מהכנרת, אירוע פתיחת הסכר יתרחש (ככל שעליית המפלס בפועל תחייב זאת) לקראת חודש אפריל 2021.

השרות ההידרולוגי שברשות המים מקיים מעקב שבועי על הסבירות והמועד, והציבור יעודכן בהתאם.

כזכור, בשנה שעברה לא נפתח לבסוף הסכר למרות כמויות הגשמים הגדולות, לאחר שהמים לא הגיעו לקו שיצריך ויחייב את פתיחתו של הסכר.

על פי תחזית מזג האוויר, החל ממחר הגשמים חוזרים. מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית. הטמפרטורות תרדנה במקצת. במשך היום ייתכנו גשמים מקומיים. לקראת ערב ובמשך הלילה הגשמים יתחזקו ויתפשטו מצפון הארץ ועד לנגב, מלווים בסופות רעמים בודדות וברד עם חשש חמור מהצפות במישור החוף ובשפלה וחשש משטפונות בנחלי המזרח והדרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר