'מתנת פרידה' מטראמפ

בישראל נערכים לתקיפה אמריקאית באיראן

לא מדובר במידע רשמי או במסר ברור מארה"ב, אך במערכת הביטחון הישראלית נערכים לאפשרות של תקיפה אמריקנית באיראן לפני צאתו של הנשיא טראמפ מהבית הלבן (ביטחון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הדרג המדיני הנחה את מערכת הביטחון להיערך לתרחיש של תקיפה אמריקאית באיראן לפני עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן, כך על פי דיווח של ברק רביד ב'וואלה'. לדבריו, לא מדובר במידע מסודר שהגיע מהבית הלבן אלא רק כהגברת כוננות בשל הרגישות של תקופת חילופי הממשל בארה"ב בינואר.

דיווחים דומים נשמעו כבר בשבועות האחרונים, אך אז נאמר על פי גורמים מהבית הלבן שטראמפ דחה את לבסוף את הרעיון שעלה במהלך דיון על המשך פעילות האיראנים באתרי הגרעין.

הישראלים כמובן יקבלו התרעה מוקדמת על פעילות צבאית באיראן, והחשש בעיקר מפני "נקמה" של גורמים בשליטת איראן כחיזבאללה וארגונים נוספים הפועלים בסוריה תחת חסותו של אסאד.

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו שעשה בימים האחרונים מסע בישראל ובמדינות המפרץ שוחח עם הבכירים הישראלים ועם בכירי המפרציות בנושא איראן והמסר האמריקאי היה כי מבחינת טראמפ כל האופציות עדיין על השולחן וכי נושא התקיפה עדיין רלוונטי.

בישראל חוששים מחזרתו הצפויה של ביידן להסכם הגרעין עם איראן בצורה כזו או אחרת, דבר שיביא סכומי עתק לידי האיראנים שימשיכו לממן את הטרור כנגד ישראל וישאיר בידיהם את האופציה לייצור פצצה גרעינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר