יוזמה מחודשת

מצוקת האלטרע'ס: האדמו"ר מגור התערב

אחרי פגישות עם הבחורים המבוגרים עד חצות הלילה, הורה האדמו"ר מגור כי בשבת הקרובה יבואו רק האלטרע'ס לשבת • במקביל, שדכנים שיצליחו לשדכם, יקבלו מענק מוגדל (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפתעה בחסידות גור: האדמו"ר הודיע כי בשבת הקרובה, רק בחורים מבוגרים יורשו להגיע אל בית המדרש הגדול בירושלים.

הכל התחיל במוצאי השבת החולפת, אז נכנסו קבוצת בחורים אל האדמו"ר, כל אחד מהם ביחידות. בניגוד לרגיל אצל האדמו"ר, הוא שוחח איתם במשך שעות ארוכות.

עד חצות הלילה שוחח הרבי עם הבחורים המבוגרים ומיד לאחר מכן קרא לבנו, הרה"צ נחמיה אלתר, ומיד בשעת בוקר מוקדמת של יום ראשון, קיבל הגאון רבי דב לנדא הוראה מהרבי: רק בחורים מבוגרים יבואו לשבת הקרובה.

במקביל, קרא האדמו"ר לעסקנים שגיבשו מתווה כי כל שדכן שיצליח לסגור שידוך לבחור מבוגר, יקבל מענק כספי של אלפי דולרים, תלוי בגיל הבחור.

בחסידות מספרים ביממה האחרונה תיאורים בשם הבחורים המבוגרים על השיחות שניהלו בקודש פנימה. כך לדוגמה סיפר אחד הבחורים: "אמרתי לרבי שאין לי יום ואין לי לילה. האדמו"ר הכין לי סדר יום, מתי לקום ומתי לישון, ומה ללמוד בצהריים".

בחור אחר סיפר כי נשאל על ידי האדמו"ר אם הוא מקפיד על לימוד של 'שעה הלכה' ביום, כפי תקנת הרבי. הוא שתק. שאל האדמו"ר אם לעיתים הוא כן לומד שעה הלכה, גם אם לא כל יום. הבחור שתק.

שאל אותו הרבי אם הוא לומד לפעמים לפחות הלכה אחת. כאשר ענה בחיוב הגיב האדמו"ר: "אם כן, אתה כבר ראוי לברכה".

בתחילת שנות ההנהגה, אמר האדמו"ר מגור: "איך נעם האלטס ביז דעם קנעפיל אבער אלטערע בחורים סגייט אריבער דעם קנעפל" (תרגום מילולי: אני לוקח הכל עד הכפתור. אבל בחורים מבוגרים עוברים את הכפתור). בכך, ממשיך הרבי את היוזמות השונות בחסידות לדאוג לבחורים המבוגרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר