סערת הרפורמים

הרב אליעזר מלמד: לא אתמודד על תפקיד הרב הראשי

לאחר הסערה שפרצה בעקבות פגישתו עם נציגי הרפורמים, הרב אליעזר מלמד מבהיר כי אין בכוונתו להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל: "אני עוסק בתפקיד חשוב יותר" (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר מלמד (נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

לאחר הביקורת שנמתחה על פגישתו עם נציגי הרפורמים, לא מעט פרשנים טענו כי הרב אליעזר מלמד, מרבני הציונות הדתית, מכין את הקרקע לקראת התמודדות אפשרית לתפקיד הרב הראשי לישראל, בעוד פחות משלוש שנים.

אך הרב מלמד מבהיר כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד הרבני החושב בישראל. בטור שמפרסם הרב בעיתון 'בשבע', הוא מבהיר: "שום פנים איני מעוניין. ראשית, להבנתי אני עוסק בתפקיד חשוב יותר, בכתיבת סדרת 'פניני הלכה' שיש בה תרומה לבניין התורה לדורות. בנוסף לכך, רב ראשי נדרש להשיב לשאלות רבות ומגוונות במהירות, ואני זקוק לזמן רב לבירור כל שאלה, ואיני מסוגל להגיב במהירות הנדרשת לתפקיד מנהיגותי זה".

הרב מלמד הוסיף בטורו נימוק נוסף: " במקביל לירידת מעמד הרבנות הראשית רבו גם התככים, המחלוקות והמלחמות על משרות, כסף ודעות. לפיכך כדי למלא תפקיד זה באופן סביר יש צורך בכישרון דיפלומטי, ואילו אני מתקשה להסתיר את עמדותיי, מה שעלול להוביל לוויכוחים קשים".

כזכור, בעקבות פגישתו עם נציגי הרפורמים, הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, תקף את הרב מלמד ובמכתב ששלח לרב למד נימק: "ברור לי שכבודו עשה מעשה חמור שלא כהוגן, אחר שאינו הולך בדרך של כל רבותינו שקדמו לנו, ואינו מתבטל כלפי דרך הנהגתם של גדולי הדור.

"הרפורמים מבקשים לעקור את הדת ולנעוץ ציפורניהם בארצנו הקדושה, ולא די מה שהחריבו בארצות חו"ל בהתבוללות נוראה בין הגויים, מנסים לכבוש את המלכה עמי בבית".

במהלך שיעורו השבועי, התבטא הראשון לציון הגר"ש עמאר: "אמרו לי על איזה חכם, מסכן שנפל לבור תחתית, הלך לדבר עם הרפורמים. טיפשות כזו? צריך להתפלל עליו שה' יציל אותו שיקום ויודה בשטות הזו ויתרחק".

הראשל"צ נגד הרב מלמד: נפל לבור תחתית

הרב הסביר את ההבדל בין רפורמים לחילונים ואמר: "אלו זה לא מחוסר ידיעה, הם קבעו לעצמם דרך לעקור את התורה, להוציא אותה, אלה הרפורמים את כל התורה רוצים לעקור והם נלחמים על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר