בקריצה

טיסה חשאית // ח' רציני

הוא רק דיווח בקשר האישי שהרגע הוריד את ראש הממשלה הגבוה ליד מטוס נמוך, הוא לא אשם שהמכשיר עמד על התדר הכללי. כל 2500 הנהגים דווקא פרגנו. ח' רציני עם "בקריצה" (טור)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

ראש הממשלה החליפי החליף קריצה עם השר לענייני 'תחזוק הקרירות בין ראש הממשלה לראש הממשלה החלופי' כשאמר בשיאה של ישיבת קבינט הקורונה המצומצמת שתוכננה להיות קצרה מהרגיל (רק שמונה שעות ללא החלטות) "אני נאלץ לצאת לכמה דקות, מבקש את סליחתכם, עניין בטחוני בהול".

"אנחנו ממתינים לך", אמרה השרה לבעיות ניתוקים בזום, - מהזום. "בנתיים לא נתקדם להכרעה". (ואח"כ???...)

השר המקורב שמע אמש על הדרמה שמתעתדת לבוא מחר בשעות אחה"צ, בני לא הרחיב יותר מידי על השעה המדויקת ועל המיקום. רק אמר לו בקצרנות אופיינית "צחי, מחר ב-4 אתה איתי. גיחה לנתב"ג בשליחות עם ישראל". לא היה צורך אבל כשמתעסקים בביטחון אז לייתר ביטחון לחש לו "אף מילה, לאף אחד!".

"ברור" ענה לו השר לענייני. ושלח תוך כדי וואטסאפ לעמית סגל – 'תתכונן, יהיה מעניין לא יכול להרחיב', - "בני, אני שותק כמו תמיד, איך שאתה מכיר אותי". בני נלחץ קצת מהמשפט הזה אבל קיווה לטוב.

הכל תוכנן בקפידה. מחוץ לכנסת חיכתה להם מונית הם נכנסו במהירות ממתינים חצי דקה נוספת לשר החוץ שהפעם היה גם נחוץ. הנהג התרגש... "וואלה, ארבעים ושש שנה אני על המונית בחיים לא לקחתי שר ביטחון שר חוץ וראש ממשלה חלופי!".

"ושר לענייני תחזוק הקרירות וכו'", העיר צחי.

"אני לא אוחז ראש שתהיו בריאים, מה זה משנה. אבל תשמעו השלום עם דובאי זה אחלה דבר. שמעתי הכל מזהב שם אפילו המגבות במלון. תותח ביבי, הכל שומר בשקט בבונקר ואז פתאום מפתיע אותנו האזרחים. הוא מלך. כל שבוע שלום עם מדינה אחרת, אומרים עכשיו עובד עם הגרוזינים יש מצב אפילו שהוא היה שם. שמעתי ברדיו שגם עם תימן מחמם יחסים, תשמעו לי צריך להעביר את תוספת המשכורות של כל החברי כנסת אליו. הוא עובד!! לא כמו כל השרים מהמפלגה של אה....", הוא תפס ת'צמו ברגע האחרון. לא נעים להעליב עובד ציבור, גם לא חליפי.

"תשמע, אני רואה שאתה אוהב את המדינה וגם נראה שומר סוד", התקדם מעט גבי, שר החוץ שמשום מה היה נראה לחוץ. "אז אני יגיד לך ושיישאר במונית, אנחנו בדרך לגיחה להפשרת היחסים עם ליטא, וגם לקנות מהם חיסונים!"?

"מה ליטא??", נחנק פרוספר וכמעט התנגש במשאית שלפניו. "מה יש לנו איתם? איזה חיסונים יש להם?? הם עוד עובדים להשיג את החיסון נגד האבולה והפוליו".

"אז אני אחדש לך", התערב בני, "שאתמול התקשר אלי נשיא ליטא נאוסדה, ובישר לי בחגיגיות שהחיסון שלהם הוכח כיעיל בלמעלה מ-95% וכבר אושר במשרד הבריאות המחמיר של ליטא, ו... הוזרק בערב בכפיה ל-25% מהאוכלוסייה".

"הפוך" סינן צחי, "יעיל 25%, הוזרק ל-95%".

"אולי". - כעס בני - "אבל זו לא הנקודה פה. העניין הגדול הוא שאנחנו חושבים רק על אזרחי המדינה וקופצים עכשיו לגיחה להצלת עם ישראל".

פרוספר אזולאי צבט את עצמו בהתרגשות. הוא עד ושותף פעיל לנסיעה היסטרית שעלולה למחוק את הקורונה מעל פני מדינתו הקטנה. הוא ממש הרגיש את רוח כנפי ההיסטוריה בשעה שנכנס עם מונית המרצדס לטרמינל 1.

הוא שמר הכל בסוד, ורק דיווח בקשר האישי למנהל התחנה שהרגע הוריד את ראש הממשלה הגבוה ליד מטוס נמוך. הוא לא אשם שהמכשיר עמד על התדר הכללי. כל 2500 הנהגים דווקא פרגנו. חוץ מארז שתמיד צר עין.

מטוס הריסוס הצהוב המתין להם בסבלנות, חשאיות היא הקוד כאן. ואצל בני זה עד הסוף.

מכשיר הטלפון של גבי רטט. על המסך חבר כנסת זוטר, "גבי אני מחכה לך במשרד קבענו פגישה על הבריכות, גיסי משגע אותי". גבי לא התבלבל, הוא צעק לפומית מנסה לגבור על רעש המנוע: "לא נמצא היום באזור, תראה חדשות ב-8", רמז וקיבל צביטה מבני, "אתה תהרוס הכל, אני משאיר אותך פה".

גבי הבטיח והתחנן שזו הפעם האחרונה, סלפי, חגורות והמטוס המריא.

מקווה שיש לו חלקים חלופיים, הצטמרר במחשבה 'החלופי', מאוד חשוב לי שישמעו עלי בלילה בתקשורת אבל לא בכל צורה....

הוא טס נמוך כ"כ שכל דקה העיף דוד שמש מהגגות הישנים של אור יהודה. "זה בשביל ההסוואה, שלא יראו אותנו", נימק הטייס.

"אבל כולם רואים אותנו, הנה גיסי בועז מוכר הירקות הידוע מחולון", התלהב ולא כ"כ הבין השר ל'ענייני'.

"מה אתה לא מבין?? הסוואה מהמכ"ם. שלא יראו את המטוס במחשב" – התעצבן הטייס וחתך בשניה האחרונה ימינה לפני שנכנס בסוכת המציל בתל אביב.

בכניסה למלון בעיר הבירה וילנא קידם את פניהם גרגורי המנקה. חשאיות כבר אמרנו?.

"תחתמו פה ופה וכאן למטה, זה על השלום הביטחון והחיסונים. ובדף השני אתם חותמים על חשאיות".

"עד מתי זה חשאי?", לא התאפק צחי. "עד לעולם". כעס גרגורי, - "בחיים אסור לכם לפרסם שזה חיסון שלנו יש תחרות גדולה, וזה תרכובת סודית", נימק בהיגיון.

שר הביטחון גמגם משהו על מנדטים הסכם ופירוק כחול לבן. טוב שהקולגה לא הבין עברית. עוד דברים הוא לא הבין, כמו למשל למה צמרת המדינה באה אליו בבהילות במטוס ריסוס.

ובישראל, 'יודעי דבר' מסרו לכתב הפרלמנטרי החרוץ על 'פגישה היסטורית' שמתקיימת בשעות אלו באחת ממדינות האויב הפזורות. בחדשות של תשע שמע אזולאי על "חיסון נוסף שפותח במעבדות היוקרה של הודו ולא נוסה על בעלי חיים". "עוד דווח" – קריין הקריין – "כי ראש הממשלה החלופי נעלם משעות אחה"צ יחד עם שרים נוספים, אך השאיר את העט שיחתמו בשמו על כל החלטה של ראש הממשלה...".

פרוספר כעס על האנשים שלא יודעים לשמור סוד. "איזו מדינה, זה בטח הטייס, היה נראה לא מקצועי".

קריין החדשות המשיך - "שריפת קוצים משתוללת על יד קיבוץ חלם, עד כה צוותי הכיבוי לא השיגו שליטה על הלהבות בעקבות מחסור במטוסי כיבוי".

ובחזור במטוס האייר פורס 1 הצנוע התעקש ראש הממשלה החלופי לנחות בסעודיה, אולי הוא יספיק את ביבי, הודלף לו שהוא שם.

קונה חיסונים או משהו כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר