5 שנים של ייסורים

טרגדיה בהר נוף: הרבנית גיטה שטרנבוך ע"ה

לאחר חמש שנים של סבל וייסורים, נפטרה הרבנית גיטה שטרנבוך, כלתו של הראב"ד הגר"מ, שהעיד עליה מספר פעמים כי היא אישה צדקנית והיא בת 62 בפטירתה (דיין אמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תמונה של הראב"ד עם בנו ר' אשר (צילום: שמואל דריי)

ברוך דיין האמת: הרבנית גיטה שטרנבוך ע"ה, כלתו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, אשת בנו הגדול הגאון רבי אשר שטרנבוך, הלכה לעולמה והיא בת 62 בפטירתה.

הרבנית גיטה שטרנבוך ע"ה נפטרה בדמי ימיה, לאחר שסבלה ייסורי איוב במשך כחמש שנים מהמחלה הנוראה, וקיבלה את ייסוריה בגבורה ובאהבה ובדומיה.

הרבנית ע"ה נולדה בירושלים בשנת תשי"ט לאביה הר"ר אהרן שמואל מרצבך ז"ל, נכדת ראש ישיבת קול תורה הגאון רבי יונה מרצבך זצ"ל, הנחשבים לאחת המשפחות המפוארות מגרמניה.

בצעירותה, לאחר נישואיה נדדה עם בעלה הגאון ר' אשר שטרנבוך לדרום אפריקה, בכדי לעמוד יחד עם בעלה לימין חמיה הגר"מ שטרנבוך, בביסוס וחיזוק שדרות היהדות ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, ולפעול במקום לקירוב רחוקים.

לאחר שחמיה הגר"מ, עבר להתגורר בשכונת הר נוף, עברה אף היא יחד עם בעלה הגאון רבי אשר, לשכונת הר נוף, לעמוד לצידו של הראב"ד בכל צרכיו.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "היא הייתה רגילה במשך ימי חייה להעתיק בכתב ידה את כתבי חמיה, בכדי למוסרם לדפוס, ואף הייתה כותבת את שיחותיו לנשים, ודואגת להדפסתן".

"בנוסף, היא הייתה זו שעמדה על גדרי הקדושה בשכונת הר נוף, ופעלה רבות בשכונה לחיזוק רחוקים ולעידוד שבורי לב. בין היתר אף הקימה שיעורי הלכה ומוסר לנשים, ויסדה את ארגון "אילה" לעזרה ליולדות".

"חמיה הגר"מ, היה נוהג להתבטאות עליה באופן נדיר כי היא "צדקנית", ובטוח הוא שמקום מיוחד מוכן ושמור לה בגן עדן".

כל שבורי הלב והנדכאים היו מצאו מקום על שולחנה הרחב. יסדה את אדני ביתה בקדושה ובטהרה, וזכתה להעמיד זרע ברך ה', אחד עשרה ילדים מפוארים שכולם בני תורה ומרביצי תורה.

הלוויה תצא הבוקר (שישי), משכונת הר נוף לעבר הר המנוחות בירושלים, שם תיטמן במעלי יומא דשבתא.

בעלה ובניה יישבו שבעה בביתה רחוב קצנלבויגן 28 הר נוף, ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר