האזינו לדברים

הרבי מסאטמר נגד לימודי חול: 'כל פשרה תהיה לעג וקלס'

האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) יוצא בחריפות נגד פשרות בענייני חינוך בכל מה שנוגע ללימודי חול בבתי הספר ותלמודי התורה, ומבהיר כי "כל פשרה שכזו - תהפוך ללעג ולקלס" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
דברי הרבי מסאטמר (צילום: SOS)

האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) יוצא בחריפות נגד פשרות בענייני חינוך בכל מה שנוגע ללימודי חול בבתי הספר ותלמודי התורה.

בדברים שנשא אמש(מוצאי שבת) בבורו פארק לפני חסידיו התבטא הרבי גם נגד העסקנים שפועלים בנושא כדי להגיע לפשרה עם הרשויות ואמר כי הרבי זצוק"ל כבר התבטא בנושא לימודי חול ואמר שאמנם מותר ללמוד לימודי חול, אבל בפיקוח מלא על מנת שלימודי החול לא יהפכו ללימודים שמושכים יותר מידי את הילדים.

עוד הוסיף הרבי ואמר כי אם המטרה של לימודי החול היא לגרום ללומדים להרגיש שביעות רצון וחשק נוסף דווקא ללימודי חול, הדבר הזה פסול מכל וכל.

"על כן החלטתי שבמוסדות סאטמר ילמדו לימודי חול כפי דרישת הרשויות, אבל בדיוק כפי שלמדו לפני עשר ועשרים שנה, באותם ספרי לימוד וללא השינויים העדכניים", אמר הרבי.

"יש לנו את החינוך הטוב ביותר, משופרא דשופרא, שלא כמו החינוך שלהם, ועל הרשויות לדעת שאנו לא מתכוונים להחליף את שעות לימודי החול, לא בכמות ולא באיכות, אלא ננהג כפי שנהגנו בנושא עד היום".

האדמו"ר והסיף ואמר כי "ישנם עסקנים שחושבים שהדרך היא להגיע לפשרה בגלל תירוצים שונים, ומדובר לדעתי בטעות גדולה מאד של עסקנים שקשורים לאינטרסים שונים, ועל כן כלל ישראל לא יקבל שום פשרות בנושא. כל פשרה בנושא תהפוך ללעג ולקלס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר