כל הפרטים

כך חוסל מדען הגרעין האיראני בלב טהרן

פרטים נוספים נחשפו על חיסולו המפתיע של ראש תכנית הגרעין, מוחסין פחריזאדה-מהבאדי. חיסול המראה לדברי בכירים בקהילת המודיעין על יכולות גבוהות של ישראל (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הזירה בטהרן (צילום: מתוך טוויטר)

החיסול של ראש תכנית הגרעין של איראן, מוחסין פחריזאדה-מהבאדי ביום שישי האחרון, ממשיך להסעיר את העולם. בעיתון ה'ניו יורק טיימס' חשפו פרטים נוספים על החיסול שמיוחס לישראל ששומרת בינתיים על השתיקה.

העיתון מסתמך על בכיר לשעבר ב-CIA בשם ברוס ריידל שהתלהב מהביצוע של החיסול ואמר כי "ישנם מקרים מעטים שבהם מדינה מפגינה יכולות דומות להכות בדיוק כזה בלב השטח של מדינת אויב, ועוד האויב הכי מר שלה. זה חסר תקדים - לא נראה שאירן מצליחה למנוע את זה. אירן היא פגיעה מאוד, והיא נאלצת להתמודד עם זה לצד הדילמה של כיצד ומתי להגיב".

על פי הפרטים החדשים שנחשפו, החיסול בוצע באמצעות פצצה שהוטמנה ברכב תופת והופעלה בדיוק כשפח'ריזאדה עבר במקום. כתוצאה מהפיצוץ רכבו נעצר ומיד פרצו חמושים, ככל הנראה שניים במספר, מתוך רכב שטח שהגיח למקום וחיסלו את המדען ושומרי ראשו באמצעות צרורות ירי מדויק.

על פי אותו ריידל, ישראל פעלה באמצעות סוכנים ממדינות שכנות לאיראן דוגמת אזרבייג'אן, ובאמצעות גיוס סוכנים דוברי פרסית שבמשך השנים הובילו גם לגיוס סוכנים מתוך איראן.

הוא סבור כי ייתכן והחיסול הזה הוא ראשון בשורת חיסולים נוספים באיראן, זאת לאחר 8 שנים בהן הרשת הישראלית הייתה "רדומה".

על פי בכיר ישראלי שהתראיין לעיתון האמריקאי הנחשב, "על העולם להודות לישראל על חיסולו של פחריזאדה".

האיראנים כעת חוששים ומתלבטים כיצד לפעול, האם להגיב לישראל ולהסתכן בתגובה חריפה של טראמפ בימיו האחרונים בבית הלבן או לשתוק ולהיתפס כחלשים דבר שיכול להביא לפעולות נוספות. בטהרן גם מקווים לדף חדש ונקי עם הממשל של ביידן ולא רוצים לסבך את עצמם כעת מבחינת היחסים עם המערב. הם מקווים כי ביידן יחזיר את הסכם הגרעין שביטל טראמפ וכל פעולה צבאית יכולה לסכל זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר