מודיעין עילית

חסידי ויז'ניץ תכננו הפגנה נגד ראש העיר גוטרמן וחזרו בהם

חסידי ויז'ניץ בברכפלד שבמודיעין עילית תכננו לצאת להפגנת מחאה נגד ראש העיר יעקב גוטרמן; הרקע: בניית מקווה על שטח שהובטח לקהילה; ברגע האחרון ההפגנה בוטלה (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: קובי כ"ץ)

חסידי ויז'ניץ בברכפלד שבמודיעין עילית נקלעו בימים האחרונים לסערה ולמאבק פנימי נגד אחד מראשי הקהילה, זאת לאחר שגילו כי ראש העיר יעקב גוטרמן בתמיכת אחד ראשי הקהילה, מתכנן להקים מקווה על שטח שהובטח לקהילה לצורך בניית בית כנסת.

במסגרת המאבק, ולאחר שאחד מבניו של מקורבי האדמו"ר מתגורר אף הוא בשכונה, הצליחו גורמים בקהילה להוציא מכתב רשמי מבית הרבי שבו נכתב כי לאחר פניה של רב הקהילה הגאון רבי ברוך שטרנבוך לאדמו"ר בעניין המקווה שהעירייה מתכננת לבנות על השטח שהוקצה, לטענתו, והוכן לטובת בניית בית המדרש ויז'ניץ, על כן בפקודת הקודש אין לחתום שום חוזה או לעשות פעולה כל שהיא בעניין בניית המקווה, עד להחלטת הבורר.

אתמול (ראשון) כמה ימים לאחר המכתב שנשלח לגוטרמן מטעם הרבי, החליטו גורמים בקהילה להחריף את המאבק ולהודיע על קיום עצרת מחאה מול בניין העירייה.

במודעה שנתלתה בבית המדרש נכתב כי "לאחר שבשבוע שעבר שיגר האדמו"ר מכתב לראש העיר בנידון הבנייה בשטח שמיועד לבית המדרש, על מנת שיעצור כל התקדמות ופעולה בנושא עד להליכת הצדדים לבוררות, ולאחר שנודע בבירור שעיריית מודיעין עילית לא צייתה כלל למכתב, תוך המשך הפעילות נגד דעתו של הרבי, אשר על כן יתקיים עצרת מחאה ברחבת העירייה".

גורם שבקיא בפרטים מספר ל'כיכר השבת' כי הכעס של חלק מאנשי הקהילה נובע מכך שלטענתם הגורמים שעוסקים בנושא שיקרו לאדמו"ר באומרם כי בורות המקווה כבר נחפרו בשטח המריבה, וכי בנוסף נחתם כבר חוזה מצד העירייה, ואשר על כן את הנעשה אין להשיב, בזמן שבבדיקה שנעשתה אתמול בבוקר התברר כי לא נחתם שום חוזה, ובנוסף לא נחפרו עדיין בורות כלל.

אלא שכמה שעות לאחר ההודעה על עצרת המחאה, התקבלה החלטה הפוכה - על ביטול העצרת, ובמודעה שיצאה לחברי הקהילה נכתב כי "לאור התפתחות הדברים, ולאחר התייעצות עם שליחו של האדמו"ר הרב הייזלר, הוחלט שלא לצאת היום להפגנה, ולאחר תפילת מנחה יאמרו המתפללים ג' פרקי תהילים בלבד".

מדוברות עיריית מודיעין עילית נמסר בתגובה לטענות החסידים כי "השטח הוקצה לבניית ביהכ"נ כבר ב-2013 וניתן לבנות. כמו"כ היסודות למבנה המקווה כבר נמצאים מלפני 6 שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר