מבוכה ל'כחל לבן'

מכה לגנץ: מנדלבליט עוצר את 'ועדת הצוללות'

הוועדה שהוקמה על ידי גנץ, כדי להפגין שרירים מול הליכוד ונתניהו שמסרבים להתפשר במשבר התקציב, ולאותת על הליכה לבחירות, לא תוכל להתחיל בפעולותיה בקרוב (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בכסלו תשפ"א | 29.11.20
גנץ ומנדלבליט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע היום (ראשון), כי עד להודעה חדשה, לא תוכל הוועדה לבדיקת 'פרשת הצוללות' להתחיל בעבודתה.

את ההכרעה הדרמטית, שתסב מבוכה לכחול לבן שיזמה את הקמת הוועדה כדי להביך את ראש הממשלה נתניהו ששמו נכרך בפרשה, שיגר מנדלבליט ליו"ר המפלגה השר בני גנץ, בתשובה לפנייתו.

"במכתבך שבסמך", פתוח היועמ"ש, "הודעת לי כי החלטת למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 6 ושל הצוללות, וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי".

בעקבות כך: "בהתאם לזה, נערכה בחינה כאמור מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה. לצורך השלמתה, גם תתקיים ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי של מערכת הביטחון".

גנץ מתגאה בהקמת הוועדה, בסופ"ש האחרון (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

"לפיכך", מעדכן כאמור מנדלבליט, "נוכח סוגיות שונות, שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות. אשוב לעדכנך בהקדם".

כזכור, ההחלטה על הקמת הוועדה, בניגוד לעמדה מוקדמת של גנץ שסבר כי אין בכך צורך, באה כדי להפגין שרירים מול הליכוד והעומד בראשה שמסרבים להתפשר במשבר התקציב, ולאותת על הליכה לבחירות.

כעת, בתגובה להקפאת הוועדה בידי היועץ המשפטי לממשלה, נמסר מלשכת שר הביטחון גנץ: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועמ"ש, כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי".

"נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיותיו של היועץ", הדגישו אנשיו של יו"ר 'כחל לבן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר