עוד צעד לבחירות?

מנדלבליט לוחץ את נתניהו, גנץ וכ"ץ: "קדמו במהירות תקציב ל-2021"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להתערב בסוגיית התקציב שמונעת גם את הרוטציה בין נתניהו לגנץ, ופנה בדרישה לקדם בדחיפות את נושא תקציב 2021 (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ בדרישה לקדם בדחיפות את תקציב 2021.

מדינת ישראל מתנהלת כבר שנתיים מלאות עם אותו תקציב, זה שאושר לקראת סוף 2018. את כל 2020, למרות מגיפת הקורונה שהתפשטה בישראל, ניהלה המדינה את תקציבה בקופסות הנקראות "1 חלקי 12", המהווים העתק לתקציב של אותו חודש בשנה שקדמה לה. כל הדברים "המיוחדים" שאושרו, כמו מענק חד פעמי לכל אזרח מעל גיל 18 או הוצאות גדולות למשרד הבריאות, שולמו במסגרת "קופסה מיוחדת", המהווה פירצה בתקציב.

בחתימת ממשלת האחדות בין "הליכוד" ל"כחול לבן" נכתב במפורש כי הכנסת תאשר תקציב דו-שנתי, לשנים 2020 ו-2021 - אבל אז ראש הממשלה בנימין נתניהו נזכר שאי העברת תקציב היא גם כסא מפלט מהסכם הרוטציה והעברת השרביט לבני גנץ, ומאז הדברים השתנו, ו"הליכוד" החלה לתרץ מדוע אסור להעביר תקציב דו-שנתי בשנת קורונה.

יושב ראש "כחול לבן", ראש הממשלה החליפי בני גנץ, מצהיר כבר שבועות רבים כי מבחינתו 23.12 זה התאריך האחרון לממשלת האחדות, אילו לא יאושר תקציב. "או תקציב - או בחירות", כלשונו. אבל שעת השיא מתקרבת בצעדי ענק, ונראה שבצד של נתניהו לא באמת מתכוונים לעמוד בדברי גנץ.

הערב (ראשון) החליט היועץ המשפטי לממשלה, הדוקטור אביחי מנדלבליט, להתערב בסוגייה אחרי שתיקה רועמת בת מספר חודשים, זאת בשל הודעת בג"ץ כי "ישקול בדיקה בפשרה שעיכבה את מועד אישור התקציב". במכתב רשמי ששלח לראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי גנץ ושר האוצר כ"ץ דרש היועץ המשפטי לקדם במהירות תקציב: "אבקש להבהיר כי יש מקום לפעול במהירות המתבקשת, כל אחד במסגרת סמכויותיו ותפקידיו, כדי לקדם את הצעת חוק התקציב לשנת 2020 ואת הצעת חוק התקציב לשנת 2021, ולהביאן לדיון במליאת הממשלה", כתב מנדלבליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר