"הצקה, התרסה והטרדה"

החרדים של 'חריש' מתלוננים: פרובוקציה חילונית - בשבת

תושבים חרדים בחריש הגישו תלונה בעקבת פרובוקציה מכוונת, לטענתם, של תושבים חילונים, אשר מידי כניסת שבת, נוסעים בשיירת רכבים, עם מוזיקה מחרישת אוזניים ובצפירות רמות (חרדים, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
העיר חריש (צילום: Flash90)

תושביה החרדים של העיר חריש מתלוננים כי תושבים חילונים עורכים פרובוקציות, בשבת קודש, רק בכדי להציק להם, כך עולה מתלונה שהוגשה במשטרה, ומתפרסת לראשונה ב'כיכר השבת'.

מעדויות התושבים עולה כי בשבועות האחרונים החלה תופעה טרידה וחמורה, במסגרתה תושבים חילונים בעיר, ממתינים לכניסת השבת וכעבור דקות ספורות, יוצאים בשיירה של רכבים, עם מוזיקה גבוהה ותוך צפירות רמות, והכל בטרה להציק לתושבים החרדים.

התושבים החרדים הגישו תלונה במשטרה באמצעות עורך הדין מיכאל ליטווק. בתלונה שהוגשה, הוא כותב כי "מידי כניסת שבת עוברת שיירת רכבים עם מוזיקה מחרישת אוזניים ובצפירות רמות, בכוונה תחילה, על מנת להתגרות ולקרוא תיגר בתושביה שומרי השבת של העיר".

לדבריו, "לפרובוקציות מטרה ברורה – הצקה, התרסה והטרדה כנגד תושביה שומרי השבת של העיר חריש. מדובר בשיירת רכבים העוברת ברחובות עם ריכוז דתיים גבוה במהלך השבת תוך שימוש בלתי חוקי ברכבים על מנת להפעיל רעש של מוזיקה וצפירות באופן המהווה מטרד רעש של ממש במשך זמן ממושך".

בדרישתו מהמשטרה לאכוף את הסדר הציבורי נשען עו"ד ליטווק על החוק למניעת מפגעים תשכ"א- 1961 והתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) תשנ"ג- 1992. "סעיף 2 לחוק אוסר על הפעלת רעש חזק או בלתי סביר מכל מקור שהוא".

עוד הוא ציין כי התקנות מתייחסות באופן מפורש לרעש מכלי רכב, אך קובל כי "למרות האמור, המשטרה מתעלמת לחלוטין מהתארגנות בלתי חוקית זו וכך הגיע הדבר למצב בלתי נסבל בו הונחו שרשראות ברזל על הכביש (בסבירות גבוהה על ידי אותם תושבים פרובוקטיביים הפוגעים בתושבי השכונה) במטרה לייצר זעם כלפי המגזר הדתי בעיר, המואשם כעת בסגירת צירים במהלך השבת".

מנגד, אחד התושבים החילונים בעיר, אומר ל'כיכר השבת' כי "זה לא קורה כמה שבועות, בשבוע שעבר היה משהו בקטנה, והשבוע זה היה משהו גדול יותר". לדבריו, היה איזה בחור שצילם את השרשראות שהיו שם, שנועדו למנוע מעבר של רכבים - והפיץ את זה בקבוצות, מה שגרם להרבה 'אנטי-חרדים' להגיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר