"התנגדה, בגלל צניעות" • צפו

מזעזע: אישה חרדית נעצרה באוטובוס בכוח, על ידי שוטרים

מזעזע: כך נהגו שוטרים, גברים, באישה חרדית שסירבה להזדהות בפניהם כשעלו על אוטובוס, ראו כי לא עוטה מסכה על כל פניה ובאו להטיל עליה קנס • המשטרה: היא הקניטה ותקפה שוטרים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בכסלו תשפ"א | 30.11.20
התיעוד המזעזע (ללא קרדיט)

מראות קשים ומקוממים נצפו היום (שני) באוטובוס, עמוס בחרדים: "פעולת אכיפה", כפי שמגדירים זאת במשטרה, נגד אישה שלא עטתה מסכה כראוי.

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי האוטובוס הבין-עירוני עמד בכניסה לירושלים, כאשר שוטרים סימנו לנהג כי יפתח להם את הדלת משום שברצונם לעלות.

השוטרים החלו בסיור בין המושבים, ועצרו בסמוך לשתי נשים חרדיות, ככל הנראה אם ובתה, שהמבוגרת שביניהן לא עטתה מסכה בצורה מושלמת.

בשלב זה החלה הדרמה, כפי שמתאר ל'כיכר השבת' אחד הנוסעים: "השוטרים ביקשו מהאישה להזדהות, כדי לתת לה דו"ח, להטיל עליה קנס כספי על אי עטיית המסכה, אבל היא לא הסכימה לספר להם איך קוראים לה ומה מספר הזהות שלה".

בעקבות כך, כפי שניתן לצפות בסרטון, נעשה ניסיון ראשון לעצור אותה. "זה היה מחריד", מספרת עדת ראייה אחרת: "האישה ממש בכתה להם וצעקה שיפסיקו, שלא יגעו בה, אבל הם התעקשו למשוך אותה בכוח".

"זה היה צפוי שהיא 'תשתולל' ותנסה למנוע את המעצר", מסבירה שכנתה לנסיעה, "הרי אף אישה שומרת מצוות לא תסכים למעצר בידי גברים; למה לא הזעיקו שוטרות, שיצטרפו לאחת שכבר היתה שם? זה לא צנוע".

עד הראייה השני מעלה טענה נוספת: "באוטובוס היו גם נוסעים לא חרדים, שהמסכה שלהם היתה בדיוק כמו אצל האישה. למה נטפלו דווקא אליה, כי היא חרדית?".

כך או כך, האירוע הקשה לצפייה הסתיים במעצר האישה, תוך הפעלת כוח רב בשל התנגדותה העיקשת, והובלתה לתחנת המשטרה לשם מתן הקנס.

התיעוד ממצלמות הגוף (צילום: דוברות המשטרה)

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שוב אנו עדים לפרסומים כוזבים ומעוותים שאינם מציגים את ההתרחשות במלואה, בניסיון להכפיש את השוטרים והמשטרה, כפי שניתן לראות בתיעוד שקדם למעצר".

"במהלך פעילת לאכיפת תקנות הקורונה, הבחינו השוטרים באישה שנסעה באוטובוס ציבורי כשהיא לא עוטה מסיכה כנדרש. כשהבחינה בשוטרים היא שמה את המסיכה על פניה כנדרש ובמשך דקות ביקשו ממנה שוטרת ושוטרים שהיו במקום שוב ושוב להזדהות בפניהם כחוק, אך היא בחרה לסרב בתוקף ולהתעלם מבקשותיהם בניסיון להכשיל את האכיפה".

"בשלב מסוים היא החלה לגדף את השוטרים ולהקניטם ואף תקפה את השוטרת בפניה ותלשה לה את המסיכה. אז השוטרים נאלצו לעצור את האישה בגין התקיפה תוך שימוש בכוח עקב התנגדותה והיא נלקחה לחקירה במשטרה", הדגישו במשטרה.

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר