מתיחות פנימית

חברים ב'כחול לבן' לינקלביץ': "דברייך לא מייצגים אותנו"

בישיבת סיעת כחול לבן פרץ היום עימות חריף בין החברים, כשבמוקד עומדים דבריה של השרה עומר ינקלביץ' כי יו"ר המפלגה השר בני גנץ תומך בהסדרת המאחזים ביו"ש (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דברי השרה שעוררו סערה, בסיור ביו"ש (צילום: דוברות 'ההתיישבות הצעירה')

בקרב הח"כים ממפלגת כחול לבן שוררת לאחרונה מתיחות עזה, על רקע חילוקי דעות כיצד לנהוג, בדילמה אם לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת ולהסתכן בהתרסקות בבחירות או להיכנע שוב לנתניהו בסוגיית התקציב.

הנושא עלה היום (שני) בישיבת הסיעה בכנסת, ש-14 חבריה יודעים כי יתכן ובקרוב הם יתמודדו על מספר מקומות מצומצם, והשאר ייפלטו מהחיים הפוליטיים.

לקו האש נקלעה השרה עומר ינקלביץ', בעקבות דבריה כי יו"ר המפלגה השר בני גנץ תומך בהסדרת מאחזי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

תחילה הביעה ינקלביץ' את זעמה על כך שחברים במפלגה מתדרכים נגדה בעילום שם בתקשורת. בתגובה הטיחו בה הח"כים אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' כי דבריה אכן לא מייצגים את כחול לבן.

"כחול לבן מחוייבת להסדיר את מה שאפשר בהתיישבות", השיבה ינקלביץ', ושר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב: "אנחנו פועלים להסדרה של ישובים, אבל הנושא סבוך". מנגד, ח"כ הילה שי וזאן העניקה גיבוי לינקלביץ' ואמרה: "כחול לבן איננה מפלגת שמאל".

היו"ר גנץ, עם ח"כ חיימוביץ' המתנגדת לינקלביץ' (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בשלב זה התערב יו"ר המפלגה ושר הביטחון גנץ, וניסה להרגיע את הרוחות. "אני מסתובב בשינקין כמו ביהודה ושומרון, ולכן הם לגיטימיים. אתנגד למה שלא חוקי, אבל מה שחוקי יוסדר, ולא צריך לרוץ לתקשורת על כל דבר", אמר.

לפני זמן קצר כתבה ינקלביץ', בעקבות המתיחות שנוצרה: "בואו נעשה סדר בדברים: 1. עמדת המפלגה, כפי שנאמרה בישיבת הסיעה ע"י יו"ר הסיעה, היא תמיכה בהסדרה של היישובים שנמצאים על אדמות מדינה שנבנו בתום לב. זוהי גם העמדה שאותה הבעתי ואני גאה בה".

"2. מדובר במלח הארץ, אנשים שחיים בתת תנאים והגיע הזמן לתת להם תנאים לחיים בכבוד. 3. אל תאמינו לציטוטים מטעים", סיימה שרת התפוצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר