אפליית החרדים

ועדת הכספים לשר החינוך: שנה את תקנות המוכש"ר

ועדת הכספים פנתה לשר החינוך, יואב גלנט, ותובעת את שינוי תקנות המוכש"ר כך שתלמיד במוכש"ר יקבל 75% מכל תקציב לתלמיד אחר: "ההתקציב הזה נשחק באופן דרמטי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת הכספים (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בתום דיון שנערך היום (שני) בוועדת הכספים קיבלה הוועדה החלטה לפנות לשר החינוך, יואב גלנט, ולתבוע את שינוי תקנות המוכש"ר כך שתלמיד במוכש"ר יקבל 75% מכל תקציב לתלמיד אחר.

בנוסף פנה יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, לנציג משרד האוצר ותבע כי בתוך שבוע ישיב אגף התקציבים לתביעת הוועדה להחזיר לתקציב 2020 את שעות התימרוץ והטיפוח למוסדות המוכש"ר והפטור.

סמנכ"ל משרד החינוך, משה שגיא הודיע בדיון כי כדי להביא לשיוויון יש לשנות את החוק וכי כספי התימרוץ והטיפוח הוגדרו ככספים קואליציוניים ומינואר 2020 הנושא לא תוקצב: "במסגרת הכספים הממשלתיים לא ניתן להכניס כספים שלא מתוקצבים בבסיס. לא התקבל שום הסכם קואליציוני בענין הזה".

בתשובה לטענת שגיא כי אחוז התיקצוב של המוכש"ר נקבע בחוק ענה יו"ר הוועדה כי "כאשר נקבעו הדברים בזמנו, נקבע כי המוסדות יקבלו % 75 מתקציב תלמיד בממלכתי וכיום אנחנו לא עומדים שם. המציאות היום היא שהתקציב הזה נשחק באופן דרמטי, זה כל הזמן פוחת".

נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, מוחמד חליילה, אמר כי תיקצוב שעות התימרוץ והטיפוח במוסדות המוכש"ר היה חלק מהסכמים הקואליציוניים, וכי "ההסכמים הקואליציוניים שהתנהלו בחודש ספטמבר ערב אישור התקציב ההמשכי, פה בוועדה, לא כללו דרישה לתיקצוב הנושא הזה. התקציב לא נדרש במו"מ שהיה"

ח"כ יוסף טייב, שיזם את הדיון, אמר כי הוא מקבל עשרות פניות מהורים וממוסדות המוכר שאינו רשמי בכל הארץ בעקבות קיצוץ תקציב המוכש"ר, יש גם משפחות של תלמידים עולים שנפגעות ופונות אלי.

לדברי ח"כ שלמה קרעי, כבר מיומו הראשון כחבר כנסת הוא פועל למען גני החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי ועד היום לא הצלחנו להביא תיקון למצב בלתי נסבל זה, הוא תבע כי הוועדה תפעל לתיקון תקנות המוכש"ר ותסיים את האפליה.

ח"כ אלכס קושניר התבטא בדיון כי כל ילד הוא ילד ויש לו את הזכות לקבל את החינוך שהוריו רוצים לתת לו. וכי הוא מאמין כי "התמיכה של המדינה חייבת להיות שיוויונית לכל תלמיד בתנאי שבבית הספר מתקיימים לימודי ליבה".

ח"כ ינון אזולאי אמר כי בכל דיון אנחנו מעלים את הנושא של התימרוץ והטיפוח אנחנו לא נרפה מהענין עד שיימצא הפיתרון בנושא המוכש"ר. למרות שמשרד האוצר העביר את כסף לילדי החינוך המיוחד במוכש"ר משרד החינוך עדיין לא העביר זאת לגנים.

ח"כ שחאדה הצטרף לבקשת חברי הכנסת ואמר כי "יש במוכש"ר בתי ספר ערביים המקופחים ביחס לכל המדינה
ח"כ קטי שטרית הציגה בוועדה מכתב ששלח יו"ר הועדה גפני בשנת 2017 לשר החינוך דאז בנט ובו הוא תובע לשנות את התקנות בעקבות דיון הוועדה".

יו"ר הועדה ח"כ גפני הודיע כי יתקן את המכתב , את התאריך ואת שם השר וישלח אותו לשר החינוך גלנט בבקשה לשנות את המציאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר