חוששים מהקלות

המבצע בוטל: "יביא להורדת שיעור התחלואה"

התכנית לבדוק מידי שבוע אלפי עובדי מפעלים והייטק, בוטלה ברגע האחרון מחשש כי הדבר יביא להורדת שיעור התחלואה הארצי, ולדרישה להקלות נוספות במשק בעקבות כך (קורונה)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

תכנית לבדיקה שבועית לאלפי עובדים בהייטק ובמפעלים כדי לזהות תחלואה א-סימפוטמית של קורונה, בוטל ברגע האחרון על ידי משרד הבריאות. כך חשפה היום (שלישי) ענבר טוויזר בחדשות 12.

מידי יום, אמורים היו לבדוק במסגרת התכנית 1,500 עובדים - אך חשש כי הדבר יוביא להורדה באחוז התחלואה הארצי, הביא לביטול התכנית.

במסמך שהופק על ידי מפקדת אלון האמונה על קטיעת שרשרות ההדבקה בפיקוד העורף נכתב: "על מנת להרחיב את פוטנציאל הדיגום, יתבצע דיגום במפעלי תעשייה ופארקי הייטק עבור עובדים במשק. המטרה היא לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה ובכך לשמור על רציפות התפקוד של מרכזים ומפעלים אלו".

אז מדוע המבצע בוטל? גורם המעורה בפרטים ציין בשיחה עם חדשות 12 כי הסיבה לסירוב משרד הבריאות לצאתו של המבצע לפועל היא החשש שתוצאות הבדיקות במפעלים יעוותו את שיעור נתוני התחלואה הארציים.

"מתחילת המגפה המפעלים עובדים בקפסולות ולא נרשמו עדיין אירועי התפרצות. במשרד הבריאות חששו שאם יבדקו במפעלים, זה עלול להוריד את הממוצע הארצי - וכך להוביל לשינוי בגישה של מקבלי ההחלטות שילכו לכיוון של עוד הקלות", אמר.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לא הוחלט לבטל את הדיגום במפעלים ופארקי ההייטק, אלא להתקדם למקומות עבודה נוספים שיש בהם תחלואה כמו ערים אדומות או כתומות מהבהבות, ולא באופן של סקר על כלל מדינת ישראל ללא קשר לתחלואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר