דוהרים לבחירות

בני גנץ: "לא מאמין לנתניהו; נתמוך בהצעה לפיזור הכנסת"

יו"ר 'כחול לבן', שר הביטחון בני גנץ, הצהיר כי חברי הכנסת של מפלגתו יתמכו בהצעת החוק לפיזור הכנסת, תוך שהוא תוקף את בנימין נתניהו: "הוא מפר הבטחות; מישהו עוד מאמין לו?" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן' הודיע הערב (שלישי) בהצהרה שמסר כי חברי מפלגתו יצביעו מחר בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת. הצהרת גנץ הועברה בשידור חי ב'כיכר השבת'.

בני גנץ, הערב (צילום: כיכר השבת)

תחילה הסביר מדוע בכלל הקים ממשלה עם נתניהו: "עשיתי זאת לאחר שלוש מערכות בחירות, שלא איפשרו לי להקים ממשלה בהתאם לערכיי ותפיסת עולמי, תחת עננת הקורונה, המאיימת על בריאותינו, על עתיד ילדינו ועל פרנסת כה רבים מאזרחי ישראל".

"לכל ההוזים, אני שב ומבהיר – לא הייתה ממשלת 61 ללא נתניהו ואני החלטתי למנוע מכולנו מערכת בחירות יקרה ומכוערת בזמן משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. החלטתי- לא לאפשר בתנאים אלה לנתניהו להחזיק לבדו בהגה השלטון".

לדבריו, חשב כי הפעם נתניהו יקיים את הבטחותיו למען אזרחי ישראל - אך התבדה. "נתניהו הבטיח אחדות? - אז הבטיח! נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ולא יהיו שטיקים? - אז התחייב! נתניהו הבטיח ניהול אחראי של משבר הקורונה? - אז הבטיח! נתניהו לא מקיים- והציבור משלם! לא לי שיקר נתניהו – לכם הוא שיקר. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי ישראל כולם".

בני גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)

בני גנץ תקף: "נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו תוך שהוא מציג כל מהלך כהישג שלו, כאילו לא מדובר במאמץ משולב של משרדי הבריאות, הפנים, החינוך, הכלכלה וכמובן של מערכת הביטחון וצה"ל".

"וכל זה קרה רק מסיבה אחת- נתניהו מצוי במסלול הישרדות אישי. הסרגל היחיד על פיו מתקבלות החלטות אצלו הוא הניסיון להיחלץ מהמשפט, הממתין לו מעבר לפינה".

לדבריו, "נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות. הדרך שבה בחר היא אי אישור תקציב למדינת ישראל כפי שהוסכם ונחתם- מה שיביא לפיזורה של הכנסת. נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצליחות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב".

"נתניהו התחייב להעביר תקציב באוגוסט וכמובן שלא עמד במילתו. הבטיח בדצמבר ואינו מקיים. מישהו מאמין להבטחה נוספת שלו?".

"מיליוני אזרחים עומדים שבורי לב מול הרס מפעל חייהם – עסקים נסגרים, מאות אלפי מובטלים מאבדים תקווה, משפחות נאבקות על קיומן ויותר ויותר אזרחים נקלעים למצוקה ולעוני. ובעת הזו, מדינת ישראל לא מתוקצבת".

לכן הודיע בני גנץ: כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת.

בני גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)

עם זאת השאיר פתח באומרו כי "אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית, נצא לבחירות".

"אם אכן יכפה עלינו נתניהו בחירות, אאבק, שנביא בעקבותיהן, ממשלה רחבה, ממשלה עם אחדות אמיתית, שכה נדרשת בעת הזו. תהיה זו ממשלה מתפקדת, שבה לך, נתניהו, לא יהיה חלק. ממשלה שתילחם במגפת הקורונה ובשנאת האחים ולא באזרחיה".

בתגובה לנאום הודיע יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "בימים האחרונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אתנו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך. חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל ליציאה ממשבר הקורונה".

"ישראל זקוקה לממשלה שתבוא לעבוד עבור הציבור. ממשלה רזה ויעילה שעסוקה רק בחיים האמיתיים. בבעיות האמיתיות. בעסקים הקטנים, במובטלים, בבריאות. לא בפוליטיקה, לא בשחיתות ולא במסיבות עיתונאים. יש עתיד תל"ם תוביל את האלטרנטיבה לשלטון. באנו לשנות ואפשר לשנות. כמו שאומרים בהפגנות ובגשרים: אנחנו התקווה".

שעה קלה לפני מסיבת העיתונאים, כתב שר החוץ גבי אשכנזי: "הציבור סיים לקנות את השטיקים והטריקים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב".

הראשונים להגיב היו יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שאמר כי "נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר כי "רוב הציבור הצביע פעם אחר פעם בעד ממשלת מרכז-שמאל. לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו. יש לקוות כי הלקח נלמד, והציבור ייתן קולו בבחירות הקרובות לאלה שהוכיחו, כמו מרצ, כי הם נאמנים לדרכם ולא מפרים את הבטחותיהם לבוחרים".

נתניהו בפנייה לגנץ

לפני מסיבת העיתונאים, פנה רוה"מ נתניהו לבני גנץ ואמר כי "אני אומר כבר הרבה זמן, זה לא הזמן לבחירות - זה הזמן לאחדות". נתניהו הוסיף ואמר כי "לצערי כחול לבן נגררים אחרי לפיד ובנט. לפיד ובנט לא אכפת להם שאנחנו הולכים לבחירות באמצע מגפת הקורונה. זה אינטרס פרטי שלהם. ואף על פי שכחול לבן בממשלה הזו הקימה ממשלה בתוך ממשלה, כל הזמן התריסו נגדנו, והפרו הסכמים קואליציוניים - אני אומר להם לשים את הכל בצד.

"בני, מה שצריך לעשות עכשיו זה לעשות סיבוב פרסה מהפוליטיקה למען אזרחי מדינת ישראל. זה מה שצריך לעשות עכשיו ואני מבקש ממך, עשה את זה", אמר נתניהו.

בימים האחרונים המערכת הפוליטית בישראל חווה טלטלה של ממש, במעקב אחר החלטתו הצפויה של גנץ, באשר להצבעה של 'כחול לבן' על הצעת החוק לפיזור הכנסת, שתעלה מחר, יום רביעי, להצבעה במליאת הכנסת.

את ההצעה לפיזור הכנסת, הניחו סיעת 'יש עתיד' של יאיר לפיד, מי שהיה שותפו של גנץ עד להחלטתו של האחרון להצטרף לממשלת נתניהו, תוך פירוק הבלוק עם לפיד.

בני גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)

הרקע העיקרי למחלוקת בין נתניהו וגנץ נעוצה בשאלת התקציב, כאשר נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, מסרבים לאשר תקציב דו שנתי, בעוד גנץ מתעקש על כך, ושב על הסיסמה כי אם לא היה משפט לנתניהו - היה תקציב, ברומזו כי התנגדותו של נתניהו להעברת התקציב נעוצה בשיקולים אישיים ופוליטיים.

כך או אחרת, גם אם הצעת החוק תאושר מחר, היא עוברת רק בקריאה טרומית ועדיין יש זמן להגיע להבנות ולמנוע הליכה לבחירות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, עד לאישור ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר