בצל הטלטלה ביחידה

חקירה חשאית; שוטרים מ'מרכז שיטור חרדי' העידו במח"ש

למעלה משלושה שוטרים, כולם מיחידת מש"ח - 'מרכז שיטור חרדי' בתחנת 'לב הבירה' הירושלמית, העידו בימים האחרונים במסגרת חקירה המתנהלת במחלקה לחקירות שוטרים; פרסום ראשון (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ניצב דורון ידיד בהקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: בצל הטלטלה שעוברת על יחידת מש"ח - מרכז שיטור חרדי, בתחנת לב הבירה בירושלים, למעלה משלושה שוטרים מהיחידה, העידו בימים האחרונים במחלקה לחקירות שוטרים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

השוטרים העידו במסגרת חקירה המתנהלת במח"ש, ושפרטיה אסורים בשלב זה בפרסום. כפי הנראה, החקירה צפויה להימשך גם בימים הקרובים.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', היחידה שהוקמה לפני כשנה, במטרה לחזק את הקשר עם הציבור החרדי, חווה בימים אלו טלטלה עזה, עם הדחתו - לפני כשבועיים, של מפקד היחידה, רב-פקד יגאל יעקובוב.

במהלך הטקס החגיגי, להקמת היחידה, אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, כי היא הוקמה "בעקבות תהליך חשיבה ארוך טווח ועבודה מטה מעמיקה, שמטרתה לחזק את שירותי המשטרה והקשר עם הציבור החרדי, וכחלק מהרצון להנגיש שירותי משטרה לכלל האוכלוסיות בתחום המחוז".

הקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך השנה האחרונה הושקעו ביחידה תקציבי ענק. עשרות צעירים חרדים, מכלל השכונות בירושלים, גויסו ליחידה במטרה להביא יותר מודיעין, אך למרות המאמצים, יחסי המשטרה מול הציבור החרדי בירושלים, לא קודמו.

אחד הדברים שגרמו נזק גדול ליחידה החרדית, היו סרטוני האלימות המשטרתית בתקופה האחרונה, תקופת הקורונה, שהעמיקו את המשבר בין המשטרה לציבור החרדי, זאת לצד הטענות בדבר דיווחים לא נכונים שהעבירו ביחידה באשר להפרת הנחיות קורונה בשכונות בעיר.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', לפי הטענות שהושמעו כלפי שני הקצינים הבכירים ביחידה, הם לכאורה המעיטו בדיווחים שהעבירו לדרגים שמעליהם, אודות חומרתם והיקפם של מקרים בהם הופרו ההנחיות, דוגמת התקהלויות האסורות על פי החוק, ובכך מנעו את האכיפה הנדרשת.

למרות הטלטלה הגדולה, שנמשכת כעת עם התייצבותם של שוטרים ביחידה למסירת עדות במח"ש, נראה כי במשטרה לא מתכוונים בשלב זה לסגור את היחידה.

ניצב דורון ידיד ומפקד היחידה שהודח (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, אמר בשבוע שעבר, בשיחה סגורה עם בכירים במחוז ירושלים: "אני הקמתי את היחידה לפני שנה, היחידה חשובה לי. הקשר עם הציבור החרדי חשוב לי. בסופו של דבר, החרדים הם חלק מאיתנו".

הוא הבהיר בצורה נחרצת כי יחידת מש"ח לא נסגרת. "בימים הקרובים אמנה מ"מ ובהמשך יהיה מפקד קבוע למרכז השיטור החרדי. העובדה שהזזנו את יעקובוב לא תפגע בפעילות היחידה. זו יחידה חשובה, זו יחידה שמביאה לקשר החשוב עם הציבור החרדי ולשיח ישיר איתם. אני רוצה לחזק את הקשר הזה".

"מדובר בציבור חשוב ביותר שראוי שיקבל שירות הראוי לו ולכן הוקם המש"ח", אמר ידיד, "ככל שיהיו שינויים בפיקוד היחידה אין בהם כדי לפגוע בטיפול ובקשר ובמרקם היחסים עם המגזר החרדי בירושלים וביעדים שהוצבו על מנת לשפר את הנושאים המטופלים במגזר".

מדוברות המשטרה נמסר אז בתגובה למתרחש ביחידה כי "המשטרה רואה בציבור החרדי את אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית. ציבור יחודי בעל צרכים מגוונים, קהילתיים ודתיים כאחד. לשם כך יזם והקים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד את מרכז השרות לחרדים (מש"ח) שתפקידה להעמיק ולשכלל את מתן שרותי משטרה והנגשתם לציבור החרדי בעיר. היחידה שהוקמה לפני כשנה פועלת בציבור החרדי ומנגישה את שרותי המשטרה בשכונות החרדיות בהתאם להנחיותיו של מפקד המחוז".

"בימים האחרונים מופצות שמועות שונות באשר למהלכים פנים משטרתיים שקשורים לחילופי מפקדים ביחידה. אין בשינויים כדי להשפיע על פעילות היחידה למען הציבור. אנו מדגישים כי היחידה תמשיך לפעול ואף תעצים את פעילותה לרווחת התושבים תנגיש ותעמיק את מתן השירותים היחודיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר