דיווח בארה"ב

טראמפ נתן לפומפאו "אור ירוק" נגד איראן

"רק לא לגרום למלחמת עולם שלישית", אמר נשיא ארצות הברית לבכירי ממשלו כאשר העניק להם אור ירוק לפעול נגד איראן, בתקופה הקצרה שנותרה עד לסיום הקדנציה (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים הערב (שלישי) כי הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, העניק לבכירי ממשלו "אור ירוק" לפעול נגד איראן.

לפי הדיווח באתר ה"דיילי ביסט", טראמפ נענה לבקשת הגורמים הכי ניציים בממשלו, בראשם מזכיר המדינה מייק פומפאו, המוביל מראש קו תקיף נגד איראן. טראמפ אישר להם ללחוץ ולהעניש את המשטר האיראני בתקופה שנותרה עד לסיום הקדנציה, תוך בקשה אחת: "רק לא לגרום למלחמת עולם שלישית".

עוד דווח כי הנשיא זימן לשיחות אישיות את מזכיר המדינה, היועץ לביטחון לאומי ועוד פקידים אחרים במערכת הביטחון במטרה לדון בפעולות אפשריות נגד איראן.

בסיום הפגישות, קיבל את ההחלטה לאשר את הפעולות ההתקפיות נגד איראן. בין היתר, ייתכן כי יטילו סנקציות חדשות וכבדות על המשטר האיראני.

אופציות חמורות יותר שעלו כאפשרות, היו מן ההיבט הצבאי. האם לפעול בצורה מוגבלת באיראן, או להעניק אור ירוק למדינות אחרות, בהם ישראל, לבצע פעולות התקפיות נגד איראן.

המטרה העיקרית של ממשל טראמפ בהחלטה זו, היא לא לאפשר לנשיא הבא, ג'ו ביידן, לשוב להסכם הגרעין מול איראן, עליו חתם הנשיא הקודם, ברק אובמה.

כזכור, בישראל התנגדו נחרצות להסכם וטענו כי איראן תמשיך בייצור הגרעיני, ובמקביל נהנתה מתקציבים שאפשרו לה לייצא טרור ברחבי העולם.

הנשיא טראמפ, עם עוד מפעולותיו למען ישראל, יצא מהסכם הגרעין והטיל סנקציות כלכליות כבדות על משטר האייתלולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר