תרבות האוכל

קרב בין רוסיה ואוקראינה: של מי ה'בורשט'?

אחרי שנים של זיהוי כמאכל רוסי, דורשים באוקראינה להכיר במרק הסלק האדום והחמוץ ככזה השייך לתרבות שלהם: ברית המועצות 'בלעה' את אוקראינה, לעסה וירקה אותה (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

גרסאות רבות של הכנה של למרק בורשט, וכעת מתעוררת מלחמה של ממש בין רוסיה לאוקראינה בשאלה הבאה: באיזה מטבח ייצרו את המנה?

השף האוקראיני יבגן קלופוטנקו החליט כי נמאס לו לשמוע כיצד במסעדות בכל רחבי העולם מגדירים את הבורשט כמאכל רוסי. "אני לא אוהב לקרוא לזה 'מלחמה על הבורשט', אבל האמת היא שזה בדיוק מה שזה", אמר לסוכנות הידיעות AFP.

לאחרונה הצליח לשכנע את משרד התרבות האוקראיני להגיש בקשה לאונסק"ו להכיר בבורשט כחלק מהמורשת התרבותית של אוקראינה - מה שכמובן הכעיס את רוסיה.

בטוויטר של ממשלת רוסיה נכתב כי הבורשט הוא "אחד המאכלים המפורסמים והאהובים ביותר וסמל למטבח מסורתי". בחשבון הטוויטר של שגרירות רוסיה בארה"ב נכתב כי "בורשט הוא מאכל לאומי במדינות רבות, בהן רוסיה, בלארוס, אוקראינה, פולין, רומניה, מולדובה וליטא".

השף יבגן הסביר מה גרם לו לצאת למלחמה: "כשהתחלתי ללמוד על המטבח האוקראיני הבנתי שהוא לא קיים באוקראינה. הכול סובייטי: ברית המועצות 'בלעה' את אוקראינה, לעסה וירקה אותה. אנחנו לא יודעים מי אנחנו ומה אנחנו".

"הבנתי שהבורשט זה מה שמאחד אותנו. אולי אנחנו שונים ואוכלים סוגים שונים של בורשט ולפי מתכונים שונים, אבל זה בורשט".

מכיוון ואין איש היודע מה המתכון המקורי לבורשט, לו כאמור מתכונים רבים, הבקשה לאונסק"ו לא תכלול מתכון - אך זה עדיין לא מפריע לו להכריז כי "בורשט זו ההיסטוריה של אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר