סערת ה'שטיבל'

קהילת הגר"ש אלתר נגד עיריית בית שמש: "אכיפה בררנית"

ניצחון משפטי חלקי בעתירה נגד עיריית בית שמש, בטענה כי רק נגד השטיבל של קהילת הגר"ש אלתר הוציאו צו הריסה • תיעוד: כך ניסו להרוס את בית הכנסת על ידי אלמוניים (אנ"ש)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ההתנכלות לשטיבל (צילום: מצלמות אבטחה)

המאבק על השטיבל של חברי קהילת הגר"ש אלתר בעיר בית שמש, שנחשף ב'כיכר השבת', מקבל תפנית משפטית: בית המשפט עיכב את ביצוע צווי ההריסה שהוציאה העירייה לבית הכנסת.

בעתירה שהגישו לבית המשפט נטען כי מדובר בעתירה בררנית, שכן הוצא צו רק כנגד בית החסידים של הקהילה, ולא נגד שאר בתי הכנסת במתחם זה.

בית המשפט הכריע שלעת עתה יוקפא צו ההריסה, והצדדים ישבו למשא ומתן עד שיגיעו להסכמות.

במקביל, מטעם קהילת הגר''ש אלתר, פורסמה הודעה טלפונית בה הם מוחים בזעזוע על נסיון הריסת בית כנסת בידי יהודים חרדים. "בערד התקיימו מחאות גדולות כשדבר כזה קרה בידי פורעים חילוניים", נאמר בהודעה.

הם גם מפריכים את טענת אנשי גור כי השטיבל הוקם בסמיכות לשטיבל שלהם כדי "לעורר פרובוקציה". - "השטיבל כבר היה במקום אחר מרוחק, וגם שם הוא נרדף עד שנסגר".

בנוסף, פרסמו תיעוד נוסף בו ניתן לראות כיצד בזמן שחסידי גור שהגיעו למקום כדי להציב את הקונטיינר, היו אנשים בשטח שניסו לפרק את בית הכנסת.

כזכור, בחסידות גור טענו כי הציעו לחברי קהילת הפורשים בית כנסת חלופי, אך הם סירבו להצעות אלו. לכן, לטענתם, הדבר מוכיח כי מדובר בניסיון ליצור מוקד חיכוך.

בקהילת הגר"ש אלתר גם האשימו את ישעיהו ארנרייך, נציג חסידות גור בעירייה, כי הוא העומד מאחורי האכיפה הבררנית נגד השטיבל. ארנרייך סירב להגיב לדברים אך מסביבתו נמסר ל'כיכר השבת' כי "הדברים אינם נכונים".

תגובת עיריית בית שמש לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסמה במלואה אם וכאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר