הדרמה הפוליטית

אלו התנאים של 'כחול לבן' שימנעו בחירות; ראיון

לא רק אישור תקציב: השר המתפטר אסף זמיר מבהיר בראיון ל'כיכר השבת' את הדרישות שימנעו הצבעה בעד פיזור הכנסת בקריאה סופית, אך מסביר מדוע אופציית הבחירות ריאלית (TV)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אסף זמיר בראיון לכיכר השבת (צילום: כיכר השבת)

אסף זמיר, היה הראשון מבין שרי 'כחול לבן' לצאת נגד הממשלה בראשות בנימין נתניהו ולהתפטר ממשרתו כשר התיירות. היום (רביעי), אחרי ההצבעה בעד פיזור הכנסת, הסביר את המהלך בראיון לכתב הפוליטי רפאל כהן.

בראיון, הציג את שורת הדרישות כדי שלא יתמכו בפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, נמנע מהתייחסות לשיתוף פעולה עתידי עם יאיר לפיד, וכמובן, בהתאם למסר המפלגתי, האשים את הליכוד בהקדמת הבחירות.

הצבעתם בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית. האם זה אומר שהתייאשתם מנתניהו לגמרי והולכים לבחירות?

"אני מעריך שבסופו של דבר נלך לבחירות. אני לא רואה בזה דבר טוב, אני חושב שכל דבר שאפשר היה לעשות כדי למנוע בחירות בנקודה זו כדאי היה לעשות, ואני עדיין חושב שבנקודה זו אם הליכוד היה מחליט להתגייס כדי לאפשר את קיומה של הממשלה הזו אפשר היה להימנע מהגעה לבחירות".

"העברה של תקציב, מינויים, סדר יום של ישיבות ממשלה, וועדת שרים לענייני חקיקה. אלו לא בקשות בשמיים אלו הדברים הבסיסיים שמגיעים לאזרחי ישראל. אם הליכוד יתעשת ויביא אותם - אנחנו נוכל להמשיך, אבל ההצבעה היום היא פועל יוצא של הנקודה שהגענו אליה שבה אנחנו לא מאמינים שזה יקרה".

האם תחזרו לשתף פעולה עם יאיר לפיד, והאם תחוקקו חוקים אישיים נגד נתניהו?

"אנחנו עכשיו מתעסקים רק בנושא של פיזור הכנסת עצמו וחבילת חקיקה שאנחנו הבאנו ונקדם למען הבוחרים שלנו ובקורונה".

ממשלה חילופית בכנסת הזאת אפשרית, או שאתם הולכים בכל מקרה לבחירות למרות הסיכון למפלגה שלכם?

"לו הייתה קונסטלציה של מועמד ראוי שיש לו 61 תומכים הייתי תומך בזה, לענ"ד האפשרות של זה נמוכה מאוד ולכן אופציית הבחירות מאוד מאוד ריאלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר