דוהרים לבחירות

לפיד קרא לגנץ וחטף: "הוא לא אלטרנטיבה"

יו" 'יש עתיד' יאיר לפיד קרא במרומז ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ להצטרף אליו כמספר 2, וזכה לתגובה חריפה: "לפיד לא היה ולא יהיה אלטרנטיבה לראשות הממשלה" (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שני המנהיגים שהובילו את 'כחול לבן' במשותף - עד מועד הקמת הממשלה, נמצאים בנתק מעל חצי שנה. הדיווחים לפיהם קיים סיכוי שהשניים ישתפו פעולה במערכת הבחירות הבאה הפכו היום (חמישי) למציאותיים פחות ופחות, כשמפלגתו של בני גנץ השתלחה ביאיר לפיד, יושב ראש "יש עתיד-תל"ם".

גם אם הכנסת ה-23 עוד לא פוזרה, מערכת בחירות הרביעית תוך שנתיים, היא כנראה כבר עובדה מוגמרת. נאומו התקיף של שר הביטחון בני גנץ נגד ראש ממשלתו בנימין נתניהו לא הותיר מקום לספק, כי כעת כל האקדחים מונחים על השולחן, לקראת עוד כמה חודשי בחירות מתישים.

בכל הסקרים שהתקיימו בשבועות האחרונים, זוכה גוש הימין ל-65 מנדטים ויותר, לאחר ששלוש מערכות בחירות הימין התנדנד בין 59 ל-60. הסיבה היא ככל הנראה הוואקום שנוצר לאחר התפרקות "כחול לבן", כשמפלגת "חוסן לישראל" של גנץ (שנותרה עם השם "כחול לבן") נכנסה לממשלת נתניהו, ואילו "יש עתיד" ו"תל"ם" נותרו באופוזיציה.

מאז שגנץ התייאש מנתניהו, היו תקוות בגוש המרכז-שמאל שהחברים הקרובים לשעבר, בני גנץ ויאיר לפיד, ישובו לשתף פעולה כדי לגרוף מספר מנדטים נאה - אבל נראה שהעניין הוא חלום רחוק.

בריאיון הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל קרא יושב ראש "יש עתיד-תל"ם", יאיר לפיד, לגנץ להצטרף אליו כמספר שתיים ברשימה. לפיד טען כי כשהיה פחות מגנץ - ויתר על הראשות, כעת שהוא כפול מכל שהאר, שיבואו תחתיו.

מפלגת "כחול לבן" שחררה תגובה חריפה במיוחד המלמדת שראש הממשלה החליפי לא מאמין בכוחו של לפיד: "לפיד לא היה ולא יהיה אלטרנטיבה לראשות הממשלה. אין לו שום סיכוי להקים ממשלה. מאז ומתמיד ברח באחריות גם כשכיהן כשר אוצר כושל. מנהיגות ממנו והלאה ולכן ימשיך לצעוק מהיציע - שם אין אחריות. גנץ היחיד שיוביל את מחנה המרכז בבחירות הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר