הג'וב הבא?

עמיר פרץ הודיע: מתכוון להתמודד לנשיאות המדינה

אחרי שמעון שטרית ויהודה גליק, וברקע הדיווחים על יהורם גאון, הודיע יו"ר מפלגת העבודה כי הוא מתכוון להתמודד אף הוא על נשיאות המדינה, אחרי תום כהונת רובי ריבלין (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בקיץ הבא, יבחרו 120 חברי הכנסת את האיש שיהיה נשיא המדינה הבא, עם תום מועד כהונתו של הנשיא המכהן, ראובן (רובי) ריבלין, לאחר שבע שנים.

היום (חמישי) הודיע יו"ר מפלגת העבודה, השר עמיר פרץ כי בכוונתו להתמודד לתפקיד. בכך הוא מצטרף למירוץ יחד עם השר לשעבר שמעון שטרית וח"כ לשעבר יהודה גליק. גם הזמר יהורם גאון שוקל התמודדות.

בראיון לגלי צה"ל אמר עמיר פרץ: "זה אחד התפקידים שאני יכול למלא בשל היכולת שלי ליצור הידברות - החרדים, החילונים, הימנים, השמאלנים - כולם יודעים להעריך את עמדותיי, אפילו כאלה שמתנגדים להן".

יצוין כי לא מדובר בהחלטה מפתיעה, שכן חלק מההבנות להם הגיע בזמנו עם 'כחול לבן', כוללת את תמיכת מפלגתו של גנץ במועמדותו לנשיאות.

גם פרופסור שמעון שטרית, שכיהן בעבר כשר הכלכלה, המדע והדתות בממשלת רבין, הודיע כאמור לפני מספר חודשים על התמודדות: "בתקופה מורכבת זו, של משבר ושסע הולך ומעמיק, ישראל זקוקה לאדם בעל ניסיון, שיקול דעת ועין טובה, שיוכל למלא בנאמנות את התפקיד החשוב", הסביר שטרית.

ח"כ לשעבר יהודה גליק אמר באחרונה בראיון ל'ישראל היום': "קיבלתי החלטה שאני מגיש מועמדות לנשיאות המדינה. אני רוצה להיות הנשיא הבא של מדינת ישראל. אני מרגיש שיש לי את היכולת. לא רוצה להישמע כאילו אני קוסם, אבל דווקא בגלל שאני לא מרגיש נשגב או מורם מעם, אני יכול לעשות את התפקיד הזה טוב".

"בתפקיד הנשיא צריך לכהן אדם שלא נישא מעל העם, אלא בא מתוך העם, מכוח העם. שיאפשר לעם להביע את דברו. נשיא עם מוטיבציה, עם רצון להפשיל שרוולים ולרדת אל העם ולשמוע אותו. בישראל התחושה היא שנשיא זה ג'וב שנותנים לפוליטיקאי ותיק לאות כבוד. אני לא רוצה ג'וב, אני לא רוצה את הכבוד. אני בא ממקום הפוך, ממקום של ענווה. אני רוצה לסייע לעם הזה, להילחם בקיטוב ובשנאה שמפלגת. להחזיר את הסולידריות".

אתמול פורסם כי הזמר יהורם גאון שוקל אף הוא להתמודד לתפקיד, וככל הנראה יקבל את החלטתו הסופית בתחילת השבוע הקרוב.

כדי להתמודד לנשיאות, שי צורך באסיפת 10 חתימות של חברי כנסת. הליך הבחירות נערך בחשאיות בין 120 הח"כים, בסיומה מוכרז הזוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר