וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן

שידור חוזר: מסע הלוויית המשגיח הגאון רבי אהרן חדש זצ"ל

אלפים הגיעו לרחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל לירושלים, שם החלה מסע הלוויית זקן המשגיחים הגאון רבי אהרן חדש זצ"ל, בהתאם להנחיות הקורונה • 'כיכר השבת' עם שידור חוזר (ברוך דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חולקים כבוד אחרון: אלפי בחורי ובוגרי ישיבת מיר, לצד רבים מבני התורה ובחורי הישיבות מלווים בשעה זו את מיטתו של המשגיח הגר"א חדש זצ"ל, שנפטר לפנות בוקר. 'כיכר השבת' העביר את מסע ההלוויה בשידור חי, צפו בשידור החוזר.

ההלוויה יוצאת מהיכל ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים, לעבר הר המנוחות - שם ייטמן למנוחת עולמים, בסמוך לרעייתו, הרבנית ע"ה.

ראש ישיבת עטרת ישראל, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי הספיד בקול בוכים: "צר לי עליך אחי. היית אדם גדול , אדם גאון שנותן תמיד מעצמך לשני. כולם ראו בך ספר מוסר מהלך. בכל העולם דיברו על המוצלחות שלו והוא היה בכל השנים עמל בתורה ומפיץ הלכה לרבים".

"מה נאמר ומה נדבר, אפשר לספר עליך במשך ימים ושבועות. אפשר לספר עליך פלאי פלאים אבל קשה לנו. זכית להקים משפחה גדולה, בנים חשובים וחתנים חשובים תלמידי חכמים. תעלה לפני הקב"ה ותתחנן לפניו שמשיח כבר יבוא 'זאל שוין זיין די גאולה, משיח זאל שוין קומען'".

הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר אמר בהספדו: "נאמר אבל יחיד עשו לך. ולכאורה צריכים לומר זאת לרבים, אבל מי שבנה את הישיבה ואת הצורה של לימוד התורה ואיחד כבר לפני עשרות שנים כל כך הרבה אנשים וסוגים, היחיד שיכול לעשות דבר כזה היית רק אתה באמצעות הלב עם דעת וכישרונות מיוחדים".

"היית מאיר כשמש, ודמות שהזכירה את אביך זצוק"ל במשך כל השנים. צר לי אחי עליך. היה לך הארת פנים לכל אחד ואחד והארת פנים מיוחדת לישיבת מיר בכל העולם כולו".

"יש לו חלק גדול בכך שעשה את הבחורים והאברכים הרבים למשפחה אחת יחד עם הרבנית המופלאה שלו. בוודאי שיש כאן גזר דין, וצריכים ללמוד ממנו לשאת בעול עם חברו. אני יכול רק לבקש שהפרידה ממך תהיה קצרה מאד ושנזכה לתחיית המתים בקרוב ולגאולה השלימה".

המשגיח רבי בנימין פינקל הספיד באומרו "איבדנו היום, כל כלל ישראל אבידה גדולה לעולם הישיבות, ולישיבת מיר בפרט. איבדנו אדם שהיה מוכיח ומרומם כל אדם באשר הוא בדרכו המיוחדת".

"הוא היה דואג לתפילות וללימוד, וגם לגשמיות. לכל החלקים לכל אחד ואחד. הוא היה נושא בעול של חברו עוד בהיותו אדם צעיר, ובמשך שנים הוא היה מתייעץ על כל יחיד ויחיד. כולם אהבו ונהגו להתייעץ איתו".

"לפני כ-40 שנה היה אחד הבחורים שסבל ממחלה מסויימת שגרמה לו צורך להתקלח ברמת נקיות גבוהה מאד, והמשגיח זצוק"ל היה קורא לו אליו הביתה כדי שיתקלח לפי התנאים הנדרשים".

רבי בנימין פינקל הוסיף, "הוא היה תמיד נושא בעול בכל צער וצער, ולהבדיל בכל שמחה ושמחה. זכינו לראות אדם מלא אהבה ומלא שמחה. חסר לנו ולא נוכל להשלים מעלה גדולה שכזאת".

"הוא היה נותן חיות לכל אחד ואחד להמשיך הלאה. היתה לו 'פרישקייט' מיוחדת מאז שהיה בגיל צעיר ועד יום הסתלקותו", הוסיף המשגיח.

גיסו, הגאון רבי אביגדור נבנצאל לשעבר רב הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים הספיד לאחר מכן ואמר כי "רבי אהרן זצוק"ל היה דמות מיוחדת שהעביר הלאה את התורה של אביו זצוק"ל ושל חמיו זצוק"ל, אדם גדול במוסר, גדול ביראת שמים וכמובן גדול בתורה".

הרב סיפר, "הלכתי פעם ברחוב ושאלתי אותו שאלה בסוגיה שלא למד באותה תקופה, ותוך מספר דקות הוא השיב לי תשובה ברורה וחדה".

"היה תמיד דואג לשאת את התלמידים כאב הנושא את בנו. לא היה מתעייף בהליכה לשמחות והיה משקה בחייו כל צמח וצמח. הוא זכה לבנים ולחתנים, דורי דורות שימשיכו בדרכו, ויעלו את כולם מעלה, במהרה בימינו בקבלת פני משיח".

חתנו, הגאון רבי מרדכי סומפולינסקי: "אבי אבי. ישנם כאן הרבה מהמשפחה שבוכים וזועקים 'אבי אבי'. בוודאי שיחד עם כל המשפחה ישנם כאן עוד רבים שמרגישים 'אבי אבי' ובוכים על האבידה הקשה. הרבה אנשים שמרגישים שהוא בנה ואהב אותם ודאג להם".

"יש גם את העניין של 'רכב ישראל ופרשיו'. הוא תמיד דיבר על הישיבה, אותה הוא הגדיר כרכב ישראל ופרשיו. הישיבה נושאת את כלל ישראל בהשפעתו, בתפקיד שהוא שימש בישיבה. היה חשוב לו ללכת בדרך שלו ולהחזיק את הישיבה ולהמשיך את הדרך בחכמה עצומה ובדרך של מוסר, תוך כדי וותורים לאחר ועשיית שלום אחד עם השני".

"נותר לנו כעת לחיות עם שאריות של הלימוד והחכמה שלו ועלינו ללכת בדרכיו ומסירות הנפש שלו לתורה. בזמן האחרון כשחשבנו שמעשי הצדקה שלו עלולים להזיק לבריאותו, הוא לא היה מוכן להפסיק אלא התעקש לסייע ולעזור לשני. בתקופה שהיה בבית החולים ולא יכול היה לדבר, הוא התעקש לסמן לרופא סימני תודה בידו על הטיפול שעבר. שהקב"ה יעזור שיהיה מליץ יושר לכולנו".

חתנו, הגאון רבי יצחק גולדשטוף: "יתומים היינו ואין אב. עמדו אצלו תלמידים רבים להם הוא העיר, ולמרות הכול לא היו לו שונאים".

"היה תמיד מארח את כולנו בביתו כאילו היינו בניו. שופרא דישיבת מיר הסתלק היום מאיתנו. חוט המקשר בין ראשי הישיבות נעלם מאיתנו".

לסיום, בקול בוכים, ביקש חתנו מחילה: "אני רוצה לבקש מחילה בשמי ובשם המשפחה שבוודאי לא נהגנו בו מספיק בכבוד".

אחיו, רבי נפתלי חדש הספיד: "צר לי עליך אחי. אחיהם של כל אחד ואחד מישראל. הוא למד ולימד את מה שהוא למד מהאבא זצוק"ל".

"היה בעל עין טובה על כל אחד ואחד ובעל מידות טובות. הוא אהב כל אחד ואחד במטרה להרבות כבוד שמים. עלינו ללמוד ממנו וללכת בדרכיו, ושהקב"ה יעזור שיהיה מליץ יושר למשפחה המורחבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר