"בריאות הנפש"

היסטוריה ב'אור ישראל': חופשת חנוכה למשך שבוע וחצי

באופן חריג משאר הישיבות הליטאיות, דווקא ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, הממעטת בחופשות, תצא השנה לחופשת חנוכה מורחבת שתימשך כשבוע וחצי • "דאגה לבריאות הנפש" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
היכל ישיבת "אור ישראל" (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

"כזו חופשה ארוכה לא זכורה בישיבה", כך אומרים בחורי ישיבת 'אור ישראל', על ההחלטה שקיבל ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, לגבי חופשת חנוכה, השנה, שתהיה ארוכה מהרגיל.

ל'כיכר השבת' נודע כי חופשת חנוכה השנה בישיבה, תיערך מיום רביעי בלילה - שלפני תחילת חג החנוכה עד ליום ראשון בערב - שלאחר חג החנוכה.

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'כיכר השבת': "לא יודע מה קורה בישיבות אחרות, אבל ב'אור ישראל', הבחורים לא יצאו מפתח הבניין עד לחנוכה, מדובר על קרוב לחודשיים, שלא היינו בבית ורובנו גם לא ראינו את המשפחות שלנו".

שבוע שעבר: בחורי ישיבת אור ישראל הסגורים בקפסולות נהנו ממופע מוזיקלי • צפו (צילום: רוטרניק)

לדבריו, "ראש הישיבה, חרג ממנהגו השנה והסכים לבחורים חופש מורחב וזאת בשל הסיבה שהישיבה הייתה כמעט הישיבה היחידה שלא יצאו ממנה בחורים וגם כדאי לדאוג לבריאות הנפש של הבחורים, שנמצאים יותר מדי זמן בישיבה ולכן העניק להם חופש מורחב".

לפי הנהוג בדרך כלל הישיבות צפויות לצאת לחופשת חנוכה ביום רביעי האחרון של חנוכה - עד ליום ראשון בלילה - של אחרי 'זאת חנוכה' וחלקם עד ליום שני בצהריים.

יצוין, כי ברוב הישיבות יצאו לחופשת חנוכה כרגיל - כמו כל שנה, ואילו חלק מהישיבות יצאו ביום רביעי לפני חנוכה ויחזרו ביום שני - בתוך חג החנוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר