צפירת הרגעה?

ג'ו ביידן מצהיר: "אנחנו לא יכולים לאפשר איראן גרעינית"

הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, אמר הלילה בראיון לרשת ה-CNN כי החזרה להסכם הגרעין במידה ותהיה, תהיה תחת משא ומתן קשה וכי גם הוא סבור שלא ניתן לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ביידן והאריס (צילום: עמוד הפייסבוק של ביידן)

הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, התראיין הלילה (שישי), לרשת CNN שם התייחס לראשונה לנושא היחסים בין ארה"ב לאיראן והצהיר כי למרות דבריו על חזרה להסכם הגרעין הוא מבין כי זה יהיה משא ומתן קשה. "אני לא משלה את עצמי בעניין זה", אמר ביידן והוסיף כי השורה התחתונה היא ש"אנחנו לא יכולים לאפשר לאיראנים להשיג נשק גרעיני".

ביידן האשים את הנשיא היוצא דונלד טראמפ בכך שנסיגתו מהסכם הגרעין ב-2018 הביאה בסופו של דבר להגדלת היכולת של איראן להגיע לנשק גרעיני. "הם מתקרבים לזה יותר ויותר. יש בעיות רציניות גם בנושא הטילים", ציין.

ביידן התייחס לראשונה גם לנושא חיסול מדען הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה, חיסול שיוחס לישראל ואמר, ש"קשה לדעת כמה ההתנקשות תסבך את ההתמודדות עם טהרן"

ביידן הוסיף: "כל הדברים האלה, אני חושב, יהיו קשים מאוד. אבל אני יודע דבר אחד - אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד. בגלל זה אנחנו צריכים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר, שלא מתמודדת רק עם איראן - אלא גם עם רוסיה, עם סין ומגוון שלם".

רוב הראיון עסק דווקא בנושא נגיף הקורונה שמשתולל בארה"ב, רק אתמול איבדו את חייהם כ-2900 אמריקאים מהנגיף וסיבוכיו. ביידן טען כי למרות הביקורת שלו על ממשל טראמפ, הוא ביקש המומחה למחלות זיהומיות של הבית הלבן והנשיא טראמפ, ד"ר אנתוני פאוצ'י להישאר בתפקידו ולהמשיך בו גם בממשל החדש.

"שוחחנו אחר הצהריים", ציין ביידן בריאיון ואמר כי "כשפאוצ'י יגיד שהחיסון נגד קורונה בטוח - אתחסן בשמחה, פומבית". סגניתו הנבחרת, קמלה האריס, שהתראיינה יחד איתו אמרה כי תתחסן גם היא. "ישנה השפעה למעשים של נשיא וסגנית נשיא", ציינו כשביידן מצהיר כי יתחסן לעיני המצלמות.

יצוין, כי הנשיאים לשעבר, אובמה, בוש וקלינטון הודיעו אתמול כי יתחסנו בשלב הראשון כדי להעלות את האימון הציבורי בחיסון.

ביידן אמר בראיון כי יבקש מהציבור ב100 ימיו הראשונים בבית הלבן לעטות מסכה. "רק 100 ימים, לא לנצח. 100 יום", הבהיר ביידן והוסיף: "עטיית המסכות והחיסונים יפחיתו את התחלואה משמעותית. אני חושב שנראה צמצום משמעותי בעקבות כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר