הישג פוליטי

כבר הערב: ועדת הכנסת תדון בחוק לפיזורה

בתום דיון סוער, השיגה כחול לבן את מטרתה: הצעת החוק לפיזור הכנסת תידון בוועדה בראשות אחד מאנשיה, כך שהמהלך יהיה בשליטתה, וניתן לעצירה כשירצו • צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדיון הסוער (צילום: ערוץ כנסת)

מתקרבים לבחירות: ועדת הכנסת אישרה היום (שני), כי הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23 תעלה לדיון בוועדה זו שבראשות ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן', ככל הנראה כבר הערב.

המשמעות: בידי יו"ר מפלגתו השר גנץ תהיה היכולת לבלום את אישור החוק במסלולו הרגיל בכנסת, הצועד לקראת אישור סופי בקריאה שלישית במליאה, אם יראה ריכוך בעמדת נתניהו בסוגיית אישור התקציב.

ההצעה התקבלה ברוב של עשרה תומכים וללא מתנגדים, לאחר שחברי הכנסת של הליכוד, ש"ס ויהדות התורה נעדרו מההצבעה, במחאה על המהלך.

קודם להיעדרותם, נשמעו חילופי צעקות רמות בדיון בוועדה, בהן בלטו יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר וח"כ אסנת מארק מהליכוד, שטענו להליך אנטי דמוקרטי וצפוי מראש, והאשימו את כחול לבן ביציאה לבחירות רביעיות בתוך כשנתיים.

בתגובה נמסר מ'כחול לבן': "‏שום מהלך יח"צני של הליכוד לא ישנה את העובדה שנתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני ומנע העברת תקציב באחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל. אם לא היה משפט, היה תקציב".

יצוין, כי גם ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) האשים את בני גנץ, באי הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת מפלגתו, שבכך יכול היה לפתור את הסבך הפוליטי, ויו"ר הוועדה גינזבורג השיב לו, כי אם ימצא שותף לממשלה חלופית, מפלגתו לא תתנגד.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר