פארסת מינוי השופטים

הליכוד וימינה בקרב: "הרכינו ראש"; "מביך"

מינוי 61 שופטים בהליך זריז, בוועדה ממנה נעדרו בהפגנתיות נציגי הליכוד, עומד במרכז התכתשות הדדית בין הליכוד לבין מפלגת ימינה, המזנבת בה לקראת הבחירות המתקרבות (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שקד ולוין. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מינויים אמש של 61 שופטים בוועדה לבחירת שופטים, כאשר נציגי הליכוד רגב ומארק נעדרים ממנה, עומד במרכז קרב חדש בין הליכוד וימינה, המפלגות הנאבקות על אותם קולות בבחירות הקרובות.

כזכור, שלושת נציגי הגוף הבוחר מטעם הממשלה והקואליציה, השרה רגב, ח"כ מארק וח"כ האוזר נעדרו מדיוני הוועדה החשובים, לאחר שכשלו בניהול משא ומתן על זהות השופטים, שנגד חלקם נטען כי הם בעלי עמדות שמאלניות מובהקות.

אחרי מתקפה שהגיע על כך מכיוון 'ימינה', אמר יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד): "מביך לראות את ציוצי השמחה והמתקפות על הליכוד מצד אנשי ימינה. הציוצים האלה לא יכולים להסתיר את העובדה שבתקופת כהונתה של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא בוצע שום שינוי במערכת המשפט, שיטת המינויים הפסולה הונצחה, וחוץ מיחסי ציבור שהובילו להטעיית הציבור, השליטה המוחלטת של השופטים בתהליך נותרה כשהייתה".

"אמשיך להיאבק על כך, בלי להשלות אף אחד ובלי להתפאר במהפכות שטרם קרו", הוסיף לוין. "זה מאבק ארוך שאני מנהל מיום כניסתי לחיים הציבוריים. לצערי, נדרש להצלחתו רוב מוצק בכנסת שאיננו קיים בכנסת היום. לא אפסיק לפעול ולהיאבק עד שנשיג את השינוי המיוחל וההכרחי במערכת המשפט. אם נאמין ונתמיד - נצליח".

בתגובה, אמרה שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד: "במקום לתקוף את ימינה, בליכוד צריכים להרכין היום ראש. בתקופתי כשרת המשפטים, זו הייתה הפעם הראשונה שהימין שלט בוועדה לבחירת שופטים, ומונו שופטים ימניים ושמרנים".

"בתקופתי גם נבלמו מינויים של שופטים פוסט ציוניים", עקצה שקד, "ואת זה הליכוד לא השכיל לעשות, והגיש לניסנקורן והשופטים על מגש של כסף את השליטה בוועדה. אומנם שיטת העבודה בליכוד היא בכיינות, אך זו לא משילות. שיפנו את הדרך!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר