בוויליאמסבורג

הלוויית ראב"ד סאטמר: שני האדמו"רים מסאטמר השתתפו

בוויליאמסבורג שבארה"ב התקיימה הלילה מסע הלווייתו של ראב"ד קהילת סאטמר (מהר"י) הגאון רבי ישראל חיים מנשה פרידמן זצ"ל • האדמו"ר, מהר"א מסאטמר, השתתף (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"רים מסאטמר (צילום: ישראל כהן, מאיר אלפסי)

בוויליאמסבורג שבארה"ב התקיימה הלילה (שלישי) מסע הלווייתו של ראב"ד קהילת סאטמר (מהר"י) הגאון רבי ישראל חיים מנשה פרידמן זצ"ל, מזקני חשובי חסידי סאטמר, ומי ששימש כראב"ד של הקהילה במשך עשרות שנים.

הלווייתו התקיימה בבית המדרש סאטמר בוויליאמסבורג, בהשתתפות אלפי חסידי סאטמר, ובראשות האדמו"ר (מהרי"י), שאף נשא דברי הספד לזכרו של הנפטר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מחווה יוצאת דופן במיוחד נעשתה ע"י האדמו"ר מהר"א מסאטמר, בכך שהאדמו"ר שהגיע בבוקר הפטירה לוויליאמסבורג כדי להשתתף בסעודה חגיגית לרגל כ"א בכסלו - 'יום ההצלה' של הרבי בעל ה'דברי יואל' זיע"א, הורה לבחורי הישיבה לבטל את התזמורת ואת הריקודים, זאת עם היוודע פטירתו של הראב"ד שהשתייך בחייו לפלג השני בסאטמר.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה הרבי מסביר לבחורים כי בשנת תשי"ז, בזמן שהרבי בעל ה'דברי יואל' הגיע לבקר במחנות הקיץ של ילדי החסידות שהכינו עצמם מבעוד מועד לביקור בשירה ובריקודים, הורה הרבי לבטל את השירה והריקודים, בשל הבשורה הקשה שהתקבלה בדבר הסתלקותו של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א.

בנוסף, במסגרת המחווה, יצא הרבי להשתתף בהלוויה ברחובות וויליאמסבורג, למרות שיוכו כאמור של המנוח ז"ל לפלג השני בסאטמר, ולכבודו אף הוצא הארון מרכב ה'חברא קדישא' במיוחד למשך דקות ארוכות..

האדמו"ר מסאטמר בהלוויה (מערכת בחצרות)
(מערכת בחצרות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר