על שולחן הניתוחים

חלאס עם קליפי החנוכה // ביקורת סינגלים

מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, מבקר את תופעת הקליפים של חג החנוכה והליכתם למחוזות אנטיוכוס. וגם הסינגל החדש של האמן המבטיח ו'מעוז צור' קסום (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ההצלחה האדירה של הקליפ "אור הנרות" של להקת ה'מכביטס' בשנת 2011 שינתה לחלוטין את עולם הקליפים והווקאל היהודי. השיר והקליפ הנלווה היו הפעם הראשונה שלהיט יהודי מגיע למיליוני צפיות ביוטיוב, דבר שגם הכניס את היוטיוב עמוק יותר למגזר הדתי והחרדי וגם עורר שאיפות בלהקות ואמנים אחרים לעשות את זה ובגדול.

הקליפ שנוצר בתמימות של חבורת הצעירים האמריקאית הזו, שנה אחרי הוצאת אלבום הבכורה שלהם שלא היה כמעט מוכר, הפך למושא לחיקוי של להקות ווקאל נוספות בארה"ב ולז'אנר שלם של קליפים ווקאליים בחגים ובעיקר בחנוכה. לרוב מדובר בפארודיות - גרסאות כיסוי ללהיטים לועזיים שזוכים למילים מחודשות שלרוב יעסקו בלביבות הלאטקס... הסביבון ואור הנרות של החנוכיה.

גם להקת המכביטס מוציאה מידי שנה קליפ לחג החנוכה כהשנה הוא נקרא באותו שם של הלהיט הגדול שלהם "אור הנרות 2020", אבל הקסם התמים והכיפי שהיה בלהיט הראשון שלהם אבד מזמן בים הפארודיות המגוחכות וחסרות התוחלת של הלהקה ומתחרותיה.

נכון קיבלנו כמה רגעים מוזיקליים טובים, וגם הפעם זה לא נשמע רע. הכל יושב בצורה מדויקת ואיכותית, אבל חסר נשמה וחסר כל משמעות מוזיקלית אמיתית. אחרי עשור של מחזור, הגיע הזמן לחשוב על גימיק חדש ומרענן יותר ואולי גם על מוזיקה מקורית יותר, לא כזו שמאמצת את שיא ההתייוונות בשירים על המאבק ביוונים...

עדי ימיני ונדב אמרוסי מגישים לנו סינגל בכורה לחג החנוכה כזה שמביא בדיוק את הצד ההפוך מקליפי החנוכה הפופיים והריקים. מדובר בלחן מקורי לפיוט החנוכה האהוב "מעוז צור".

למרות שמדובר בשני יוצרים חדשים ולא מוכרים, מומלץ לכם לשים אוזן לשיר הרגוע והנעים הזה, שבהפקתו המוזיקלית של ערן קליין הנהדר. אני נהניתי.

את "מר סופרמן" הסינגל החדש של הזמר והיוצר שמואל פרדניק, אני מכיר למעשה כבר כמה שנים. פרדניק הוציא לפני כמה שנים כנער צעיר אלבום סקיצות ביתי מתוק להפליא אך עדיין בוסרי בהפקתו. השיר "מר סופרמן" היה אחד השירים בתוכו ואחד הכיפים להאזנה ממנו.

פרדניק בוגר תכנית הריאליטי המוזיקלית "הקול הבא", החל בשנה האחרונה לקחת את המוזיקה שלו למקום הרציני והמושקע יותר ובמסגרת זו הוא גם מחדש את "מר סופרמן" בהפקה מוזיקלית חדשה ומושקעת ועם קליפ מילים מתאים אותו ערך פרדניק באמצעות ציור של חברו ללהקת "החברים של יפו" - דולב מוסרי.

השיר שעוסק בחיזוק עצמי, כתוב נהדר, ומבוצע כרגיל אצל פרדניק בצורה נעימה במיוחד להאזנה. פרדניק הוא אחד האמנים הכי מחוברים לעומק היצירה שלהם. הוא מצוי בעומק הכוונה של כל שיריו והדבר בולט ומורגש מאד כאשר מאזינים לו. אל תפספסו.

להערות, הארות ומתכונים לספינג'ים מרוקאים בלי שמן בכלל: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר