חלוקה עדתית

סקר: 50% מהחרדים מוכנים להתחסן אך חלקם מתנים זאת באישור הרבנים

בימים אלו, בהם החלו בעולם להתחסן לקורונה, ולקראת הגעת החיסון בקרוב לישראל, סקר מיוחד של 'כיכר' בדק כמה חרדים יהיו מוכנים להתחסן ואת החלוקה הפנים מגזרית בעניין (בארץ)

אלי דן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בבריטניה החל היום (שלישי) מבצע חיסונים נרחב, סקר שנערך על ידי 'כיכר השבת' מעלה, כי יותר מחמישים אחוזים בציבור החרדי יסכימו להתחסן, אך חלקם יתנו זאת באישור הרבנים.

עיני כל העולם נשואות אל בריטניה שם יחלו היום במתן חיסונים נגד נגיף הקורונה בפעם הראשונה, מרגרט קינן היא המתחסנת הראשונה בממלכה תחגוג בשבוע הבא 91 שנים ואמרה, "זאת מתנת יום ההולדת שלי".

לונדון, השבוע: חיסון הקורונה של פייזר הגיע לבית החולים • צפו (צילום: @CM_Galagher בטוויטר)

על פי הדיווחים באנגליה, אפילו המלכה אליזבת תצטרך להמתין לתורה יחד עם קבוצת הסיכון שלה - לא יעזרו שום פרוטקציות.

בתוך כך, דווח אתמול כי יתכן והחיסונים הראשונים ינחתו בארץ כבר בחודש הקרוב, "קבוצת התעדוף העיקרית תהיה מבוגרים מעל גיל מסוים שטרם הוחלט.

"זה לא יהיה 80, כי יהיו די חיסונים כדי להרחיב באופן משמעותי את הקבוצה, לגיל 70, 65 או 60 ולצוותים רפואיים. יחוסנו גם צעירים יותר עם מחלות רקע". אומר ד"ר טל ברוש המשמש כמרכז הצוות הלאומי לטיפול במגיפות במשרד הבריאות.

שר הבריאות אדלשטיין התייחס אמש לשמועות על בטיחות החיסונים ואמר כי הוא וראש הממשלה נתניהו יהיו הראשונים להתחסן, על מנת להפיג את החששות והשמועות.

סקר חיסוני הקורונה בציבור החרדי

מנתונים שעלו בסקר כיכר השבת שנערך לפני כשבועיים (555 איש) עולים נתונים ולפיהם: כ-26% מקרב המגזר החרדי מסרבים להתחסן, בעוד כ-24% עדיין מתלבטים. כל היתר (50%) רוצים ככל הנראה להתחסן אך חלקם (24.7%) מתנים זאת בקבלת תמיכת הרבנים.

נתונים נוספים מעלים כי בקרב פלגים מסוימים במגזר החרדי, יש נכונות רבה יותר להתחסן בעוד פלגים אחרים נוטים לסרב כך למשל מבין המשיבים שטענו כי לא יתחסנו, כמעט 40% מהמשיבים הינם מהמגזר הספרדי.

לעומת זאת, בין אלה שענו שיתחסנו ללא ספק, מעל ל-30% הינם מהמגזר הליטאי ו 30% באים מהמגזר הספרדי.

האור בקצה המנהרה

מומחים רפואיים מרחבי העולם מצננים במעט את ההתלהבות, ומגדירים את החיסונים הראשונים כ"תחילתו של הסוף" לדבריהם צפויה עוד דרך ארוכה עד שהחיים יוכלו לשוב למסלולם.

גם מנתוני הסקר עולה כי רק כ-40% מהמשיבים מצפים שהחיים ישובו למסלולם כתוצאה מפיתוח חיסון נגד קורונה. בעוד לעומתם כ-40% אין להם ציפיות גבוהות מפיתוח החיסון או אין להם ציפיות כלל.

נתניהו, היום

כחלק ממגמת עידוד הציבור להתחסן פורסם היום כי נשקלת האפשרות להעניק הקלות למי שיבחר להתחסן, והוא יקבל תעודה שתאפשר לו להיכנס לארץ ללא חובת בידוד, וכן לנוע בחופשיות במוסדות תרבות, בתי מלון, חדרי כושר, ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר