המפץ הפוליטי

גדעון סער פורש: אתמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה

גדעון סער פורש שוב ממפלגת הליכוד - והפעם מודיע על הקמת מפלגה חדשה תוך שהוא מצהיר כי יתמודד על ראשות הממשלה • "הליכוד הפך לכלי שרת עבור האינטרסים של העומד בראשה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך השידור החי)

כאב ראש לנתניהו, גנץ ובנט: שר הפנים לשעבר, חבר הכנסת גדעון סער, הודיע הערב (שלישי) על הקמת מפלגה חדשה בגוש הימין והצהיר כי יתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה.

"ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר פוליטי מתמשך, שסעים בעם, השיח הפוליטי רעיל יותר ויותר, האמון הציבורי מידרדר. ישראל חווה משבר כלכלי חמור שמחריף וישראל תצטרך להתמודד עם ההשלכות הקשות גם בשנים הקרובות".

גדעון סער תקף: "הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הרחב שניתן לה עם הקמתה. רבים מאזרחי ישראל מסתכלים בחרדה ולא יודעים איזה עתיד צפוי לילדיהם ונכדיהם. יש ישראל טובה יותר והיא מחכה לנו".

הוא הסביר את החלטתו לפרוש ממפלגת הליכוד תוך שהוא מזכיר את כישלונו בהתמודדות בפריימריז מול בנימין נתניהו, ובניסיונו לבצע את השינוי מתוך המפלגה.

הנאום המלא של גדעון סער:

"הליכוד היה ביתי כל חיי כאדם בוגר. התייסרתי תקופה ארוכה עם ההחלטה, הליכוד שינה את פניו לאחרונה, התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים של העומד בראשה כולל משפטו הפלילי, פולחן אישיות לאדם בשר ודם, אין דיון אמיתי בשאלות של מדיניות".

"איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו. אני אומר זאת בצער. היום ישראל זקוקה ליציבות ואחדות, נתניהו לא יוכל להעניק לה לא את זו ולא את זו, היום צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו".

סער ציין כי הוא יודע שייתכן ובגלל ההצהרה שלו לא יקדימו את הבחירות אלא יגיעו לפשרה, אך לדבריו - "ברגע שהחלטתי בצעד הזה, אני חש בשל לתפקיד ולנשיאה באחריות".

בנוסף, הודיע כי יתפטר מחר ממליאת הכנסת, שכן הוא נבחר על חשבון מקום של מפלגת הליכוד - מפלגה אותה הוא עזב, שכן הוא מקים כאמור מפלגה חדשה.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה".

"סער שנשבע פעם אחר פעם ש"הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות" - הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים".

עוד הוסיפו במפלגת הליכוד: "סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם יגרר לבחירות - ינצח".

המהלך של סער לא הפתיע את המעורים במערכת הפוליטית, בעקבות יחסיו המתוחים עם נתניהו שנים רבות. סער, החמישי ברשימת 'הליכוד', היה היריב האחרון של נתניהו על ראשות המפלגה, לאחר שעבר "סיכול ממוקד" מצד ראש הממשלה, שניסה לדרדרו במקומו במפלגה.

אחת הסערות שנקשרו בשם השחקן החדש בימין הייתה האשמת נתניהו כי נשיא המדינה ראובן ריבלין חבר לגדעון סער בניסיון לעשות לו "פוטש" ולהדיחו.

המפלגה החדשה בראשות גדעון סער נועדה להוות "מקלט המצביעים" של ימנים שלא רוצים בשלטון נתניהו ומאוכזבים מאי עמידת גנץ בהבטחתו. על פי הסקרים, תחת קטגוריה זו עומדים כעשרה מנדטים, שכרגע תומכים ב'ימינה' של נפתלי בנט.

גורמים במערכת הפוליטית העריכו כי הצהרת סער בעת הזו, עוד קודם פיזורה הרשמי של הכנסת ה-23, נועדה כדי לשמור על אפקט ההפתעה ושהתכנון לא ידלוף.

לסער צפויים להצטרף שלוש חברות כנסת נוספות ב'ליכוד' ושני חברי קואליציה נוספים. מן 'הליכוד' תגענה מיכל שיר, שרן השכל וכמובן יפעת שאשא-ביטון, ששמה נקשר במספר מפלגות. יחד איתן עתידים להגיע גם חברי 'דרך ארץ', שר התקשורת יועז הנדל ויושב ראש ועדת החוץ והביטחון צביקה האוזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר