האלימות המשטרתית

שוטר הכה חרדי עד שאיבד הכרה - ועזב בלי שהגיש לו סיוע

במהלך ההפגנה הסוערת אמש, היכו שוטרים קבוצת חרדים בכניסה לבניין מגורים • אחד השוטרים, תקף צעיר חרדי עד שאיבד הכרה, ונפל על הרצפה • פרסום ראשון: מח"ש פתחה בחקירה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ידידיה אפשטיין)

ההפגנה הסוערת אמש בירושלים נגד תוואי הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בעיר: לידי 'כיכר השבת' הגיע היום (שלישי) תיעוד בו נראה שוטר מכה צעיר חרדי עד שהוא מאבד את ההכרה.

זה קרה בכניסה לבניין מגורים בצומת רחוב בר אילן, מה שמוכר לתושבי הסביבה בכינוי 'צומת אפיריון'. קבוצת שוטרים, דחקו מפגינים שעמדו בכניסה לבניין.

תוך כדי שהם מפנים אותם באלימות תוך כדי הכאות, דחקו שוטרי היס"מ את המפגינים לעבר גרם מדרגות צר, על מנת שיעזבו את המקום.

אחד השוטרים, נראה כשהוא מכה באלימות צעיר חרדי, דוחף לו מרפקים ומכה אותו בראשו. אותו צעיר איבד את ההכרה, ונפל על הרצפה.

אך השוטר, יחד עם שאר חבריו, עזבו את המקום ללא שניגשו לסייע לצעיר אותו היכו עד לאובדן הכרה, ובלי שהזעיקו עבורה עזרה רפואית.

עד ראייה סיפר ל'כיכר השבת' כי הם זעקו לעזרה וביקשו סיוע מהשוטרים - אך אלו עזבו את המקום, כאמור, בלי להגיש סיוע למי שאיבד את ההכרה בגלל האלימות שלהם.

ל'כיכר השבת' נודע הערב כי בעקבות התיעוד הקשה, פתחו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחקירת האירוע האלים.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "במהלך מחאה אלימה שהתקיימה אמש, מפגינים רבים הפרו את הסדר הציבורי באופן בוטה תוך פגיעה בתשתיות במרחב הציבורי, הצתת פחים וכלי רכב, יידוי ברזלים, אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר כוחות המשטרה. הפרת סדר אלימה זו, הובילה לפציעתם של שישה שוטרים שפעלו במקום לשמירת החוק והסדר".

"בעקבות התנהגות המתפרעים, נאלצו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור ההמון ובכוח על מנת להדוף את את אותם פורעי חוק שלא נשמעו להוראות המשטרה, וחלקם אף נעצרו והועברו לחקירה. לצד זאת, מן הראוי שכל טענה כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום בצל האלימות הקשה שהופנתה כלפיהם - תופנה לבדיקה של הגורמים המוסמכים לכך כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר