פיזור הכנסת

אושר לקריאה ראשונה: הבחירות בג' בניסן

ועדת הכנסת אישרה הבוקר לקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת ה-23, כאשר תאריך הבחירות שנקבע בחוק, בהסכמת הסיעות, הוא ג' בניסן ה'תשפ"א, 16 במארס 2021 (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

בחירות 2021: ועדת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת ה-23, כאשר תאריך הבחירות שנקבע בחוק זה הוא ג' בניסן ה'תשפ"א, 16 במארס 2021.

בדיון בוועדה, דנו חברי הכנסת על מועד הבחירות המועדף, חרף העובדה שוועדת הבחירות דרשה תשעים ימי התארגנות, והמועד עליו הסיכמו כולם הוא, כאמור, ג' בניסן.

ההצבעה בוועדת הכנסת, הבוקר (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הישיבה דנו השרים בסוגיית תקציבי מימון המפלגות ובהעברת תקציבים לחברי כנסת שפורשים ממפלגת האם שלהם, כשעל הפרק ניצבים גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, יועז הנדל וצבי האוזר.

לאחר דחיית הרביזיה הודיע יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג: "נביא את הצעת החוק לפיזור הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה במליאה ביום שני הקרוב".

עימות בוועדת הכנסת בין כחול לבן והליכוד, בשבוע שעבר (צילום: ערוץ כנסת)

בהצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה נקבעה הפחתה של כעשרה אחוזים במימון הבחירות והקלה בפריסת החזר הלוואות הסיעות.

כמו כן נקבעה שקיפות בתעמולת הבחירות, כך שמודעת בחירות תישא את שמו ומענו של האדם האחראי להזמנתה, ואם אותו אדם פעל מטעם מתמודד בבחירות או מטעם גוף אחר, תישא המודעה את שם המתמודד או הגוף.

ביום רביעי בשבוע שעבר אישרו חברי הכנסת ה-23, בקריאה טרומית, את הצעת החוק לפיזורה של הכנסת והליכה לבחירות מקדימות, ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר