טור דעה

סער התחיל ללכת // יעקב פריימן

גדעון סער התחיל אתמול בלילה ללכת לבד. כמו יונתן הקטן הוא קיבל את האומץ לצאת אל הבלתי נודע. האם גדעון סער ידע גם לרוץ למרחקים ארוכים? טורו של יעקב פריימן (דעות)

יעקב פריימן | כיכר השבת |
כותב השורות (ללא קרדיט)

גדעון סער קם הבוקר ליום הולדתו ה-54 שהסקרים מחייכים אליו. סקר ראשון שהתפרסם חוזה למפלגה נטולת השם שהקים אתמול בלילה, מספר גבוה יחסית של מנדטים. סיבה טובה לחייך? לא בטוח. גדעון סער התחיל אתמול בלילה ללכת לבד. כמו יונתן הקטן הוא קיבל את האומץ לצאת אל הבלתי נודע. או יותר נכון הנודע כבית הקברות לפוליטיקאים. ב-15 שנה האחרונות פרשו מהליכוד שרון שהקים את קדימה, כחלון שהקים את כולנו וקדמו להם בעבר הרחוק דוד לוי ואחרים. כולם התחילו בקול ענות חזקה וסיימו בקול ענות חלושה.

מה עושה את ההבדל בין מפץ פוליטי למפלגה חיה ונושמת, הבדל אחד שימור. גדעון סער יצא אל הדרך שהוא מזהה את הסנטימנט הפוליטי של 'די ביבי' אכזבה גדולה דווקא בקרב אנשי הימין מהתנהלות הממשלה בתקופת הקורונה ותחושה של מיצוי. הזיהוי נעשה נכון אבל כדי להצליח בגדול סער חייב כבר בשלב הנוכחי לחשוב על השימור. הדרך של סער לראשות הממשלה עוברת ביצירת התחושה למצביעי הימין, שלא מדובר בעוד מפלגת אווירה שבאה והולכת. שלא מדובר בעוד חלק מתופעת האנטי ביבי שמאפיינת את השמאל-מרכז. אלא במפלגת ימין חיה ונושמת שמהווה המשך לליכוד שלתחושתם הוא כבר לא ביתם.

כדי ליצור תחושה של המשכיות, על סער לנסות למשוך כמה שיותר חברי כנסת ושרים בכירים מהליכוד. חברי כנסת זוטרים לא יספיקו לו. אם לא יצליח מבפנים עליו לנסות להביא דמויות מבחוץ כאלו שהמתפקדים בליכוד רואים בהם דמויות שהיו רוצים שיעטרו את צמרת המפלגה שלהם.

הבוקר התפרסם, כי יועז הנדל וצביקה האוזר צפויים להצטרף למפלגתו של סער. הצטרפותם משמעותית ברמת מימון מפלגות-כסף זה חשוב-אבל כולם יודעים שהשניים חיפשו בית פוליטי משלא מצאו אותו בימינה, קיבלו בחום את ההצעה של סער. אלו לא משדרגים את האופק של המפלגה שלו סער. על סער יהיה בימים הקרובים לעמול קשה לשכנע דמויות בכירות מתוך הליכוד או בעלות אוריינטציה ליכודית, שהישארותם בליכוד היא חסרת תוחלת ואילו הליכה אחריו תביא אותם אל ארץ זרועה.

לסיכום: גדעון סער התחיל אמש ללכת, האם ידע גם לרוץ למרחקים ארוכים? ימים יגידו.

  • הכותב היינו יועץ תקשורת ובעל משרד יח"צ 'פריימן אסטרטגיה ויחסי ציבור'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר