למרות התחלואה

משרד החוץ לחץ, ואיחוד האמירויות תישאר ירוקה

שיקולים פוליטיים: רצון למנוע משבר מדיני עם איחוד האמירויות, מנע את הכרזתה כאדומה לקורונה במטרה לעצור את התחלואה המגיעה משם לישראל בימים האחרונים (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בכסלו תשפ"א | 09.12.20
מטוס מהאמירויות, בנתב"ג. אילוסטרציה (צילום: לע"מ)

הוחלט: איחוד האמירויות לא תהפוך בינתיים לאדומה, למרות תחלואת הקורונה המגיעה משם לישראל עם החוזרים ממנה.

ההכרעה על כך נפלה, לפי הדיווח ב'חדשות 12', בעקבות לחץ שהופעל על משרד הבריאות ממשרד החוץ, כאשר השר גבי אשכנזי הסביר לשר יולי אדלשטיין שהכרזה על האמירתים כאדומים עלולה לגרום משבר מדיני.

עוד סוכם, במקביל לכך שבינתיים איחוד האמירויות תמשיך להיות מוכרת כירוקה, כי רק לאחר אישור של משרד החוץ תוכל לצאת בעתיד הכרזה על החלטה שונה.

יצוין, כי למרות שהמצב באמירויות לא עונה על הקריטריונים שנקבעו בישראל להפיכת מקום לאדום לנגיף - אחוז חיובי אחד בלבד מסך הבדיקות במדינה - החשש שעמד מאחורי השיקול הראשוני היה בשל התקהלות הישראלים באתרי התיירות.

ישראלים בדובאי, השבוע. אילוסטרציה (צילום: מתוך djmattdubb באינסטגרם)

בשבוע האחרון נחתו בארץ 27 טיסות עם מאומתים לקורונה כאשר בכל אחת מהן התגלה מאומת או שניים. מאמצע נובמבר עד אתמול, שבו מאיחוד האמירויות לישראל 13 מאומתים.

כעת, מתכוונים בישראל לפנות לרשויות המקבילות באיחוד האמירויות כדי לאכוף איסור התקהלות ולמנוע מופעי מוזיקה עבור התיירים הישראלים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, כי הוא בחן, "כפי שנוהג לעשות מדי שבועיים, את מידת התחלואה באיחוד האמירויות, וקבע כי נוכח העובדה שהמדינה נחשבת לירוקה, השבים ממנה לא יזדקקו לבידוד. בדיקה נוספת תיערך בעוד כשבועיים, על מנת לבדוק את מידת התחלואה במדינה ובקרב השבים ארצה".

במקביל, משרד הבריאות קורא לכל השוהים באיחוד האמירויות: "להקפיד על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכה גם שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר