קואליציה בהתפרקות

המפלגות החרדיות חוששות: האם יושג רוב לחוק הפוגעני?

'כחול לבן' תעלה היום להצבעה את 'חוק השוויון' בגרסתו המרוככת - בעקבות דרישת חברי 'דרך ארץ' - ובסיעות החרדיות חוששים לרוב שיתמוך בהצעה • וגם: הנקמה הראשונית בניסנקורן (חדשות פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הסערה בעת אישור החוק הפוגעני הקודם (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

מפלגת 'כחול לבן' תעלה היום (שלישי) להצבעה את "חוק השוויון" המרוכך יותר, בעקבות דרישת חברי 'דרך ארץ', יועז הנדל וצביקה האוזר, ובסיעות החרדיות חוששים לרוב שיתמוך בהצעה.

החוק, שמהווה תיקון לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, עבר ריכוך לאחר שנחשב גם כתיקון לחוק הלאום, שחבר הכנסת האוזר היה ממחבריו, אך בש"ס וביהדות התורה מעוניינים לדחותו על הסף. הסיבה נעוצה כמובן בדרישות שתבואנה אם החוק יאושר.

עד ליום שני בערב לא היה חשש בלשכות ליצמן, גפני ודרעי להעברת החוק מכיוון שהרוב המתנגד היה ודאי, לפי שהליכוד וימינה מתנגדות להצעה. אך אז חבר הכנסת דוד ביטן חלה בקורונה, הכניס ארבעה ח"כים נוספים מהליכוד לבידוד, בהם יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר - והקלפים נטרפו.

הנדל והאוזר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בשעות האחרונות מנהלות הסיעות החרדיות מאבק על כל קול, כולל לחץ על 'הליכוד' שתכריח חברי כנסת להגיע להצביע נגד במליאה.

יושב ראש הקואליציה, מיקי זוהר, זעם על 'כחול לבן': "‏צר לי מאוד שכחול לבן ממשיכים לפגוע בסיכוי הקלוש להמשך קיומה של הקואליציה, ובמקום לשמר את ממשלת האחדות, הם מקדמים את פיזור הכנסת. ‏עמדת הקואליציה בעניין חוק השיוויון: נגד. אני מאוד מקווה שכל השותפות שלנו ישמרו היום על המשמעת הקואליציונית כדי שלא יתחיל כאוס פוליטי בלתי נשלט".

כצעד ענישה, הצטרפו הליכוד והחרדים להצעה של ח״כ שקד, והצביעו בעד החוק שלה שיתאפשר למרכז לגביית קנסות לגבות את הפיצויים שנפסקים נגד טרוריסטים בבתי משפט צבאיים, זאת בניגוד לעמדת בכיר 'כחול לבן' ניסנקורן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר