מפץ פוליטי

סקרים: סער מצליח למנוע ממשלה מנתניהו

לבדו, שווה גדעון סער בין 15 ל-18 מנדטים. אם יחברו אליו אישים נוספים, בהם הרמטכ"ל לשעבר איזזנקוט, יהפוך למפלגה השנייה בגודלה עם 21-22 מנדטים • הנתונים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סקרים דרמטיים מתפרסמים הערב (רביעי), יממה אחרי הודעתו של גדעון סער על פרישה מ'הליכוד' והקמת מפלגת ימין חדשה, איתה יתמודד על ראשות הממשלה.

לפי הסקרים, אין לראש הממשלה בנימין נתניהו רוב של 61 מנדטים בלי סער, שלפי הדיווחים אמר למקורביו כי לא יישב בממשלה עם נתניהו.

סקר של מכון מדגם שפורסם במהדורה המרכזית של חדשות 12 מעלה כי תמונת המנדטים תראה כך: הליכוד עם 26 מנדטים, ימינה עם 18, מפלגה בראשות גדעון סער עם 16, יש עתיד-תל"ם עם 15, והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: ש"ס עם 8, יהדות התורה אף היא עם 8 מנדטים. כחול לבן יורדת ל-6, אותו סכום מנדטים של ישראל ביתנו ומרצ.

סקר של קאנטר מדיה בחדשות הערב של כאן 11 מעלה תמונת מצב דומה: הליכוד עם 25 מנדטים, מפלגה בראשות גדעון סער עם 18, ימינה עם 17, יש עתיד–תל"ם עם 15, הרשימה המשותפת עם 11, ש"ס עם 8, כחול לבן עם 7, יהדות התורה אף היא עם 7, ואת הרשימה סוגרות ישראל ביתנו ומרצ עם 6 מנדטים למפלגה.

סקר של קמיל פוקס שפורסם בחדשות 13 מעלה את הנתונים הבאים: הליכוד ​עם 28, ימינה עם​ 16, יש עתיד-תל"ם​ אף היא עם 16, מפלגה בראשות סער עם 15, הרשימה המשותפת ​עם 11, ש"ס, יהדות התורה, מרצ וישראל ביתנו עם 7 מנדטים למפלגה ואת הרשימה סוגרת כחול לבן עם 6 מנדטים.

מה יקרה אם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחבור לגדעון סער? לפי סקר חדשות 12, מפלגתם תקבל 22 מנדטים, ולפי כאן 11: 21 מנדטים.

בסקר של חדשות 12 גם בדקו איחוד בין נפתלי בנט וגדעון סער. במקרה כזה, המפלגה תזכה בבכורה עם 32 מנדטים, לעומת 26 מנדטים לליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר