יפול ב'בין הזמנים'?

הקרב החם בין המפלגות: תאריך יום הבחירות

נציגי המפלגות השונות בכנסת נאבקות על מועד הבחירות המתקרבות, כאשר החיסונים לקורונה ותקופת בין הזמנים הנוחה לעזרה מתלמידי הישיבות, הם חלק מהשיקולים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בחורי ישיבות במטה בחירות. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23 לא תעלה מחר להצבעה בקריאה ראשונה מחר (שני), כפי שתוכנן, זאת בשל קרב שהולך ומתחמם על מועד הבחירות המדויק.

כזכור, בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת אושר, ללא מתנגדים, כי מועד הבחירות לכנסת ה-24 יהיה ג' בניסן ה'תשפ"א, ה-16 במארס 2021. בנוסף, אישרה הוועדה לצרף שני חוקים שקידמה 'כחול לבן', הקוראים לקיזוז בתקציב מימון המפלגות ולמניעת "חדשות כזב" ברשת - חוקים שלכאורה מכוונים ישירות נגד הליכוד.

אך יו"ר הכנסת יריב לוין, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, הבהיר כי "לא יביא להצבעה במליאה את פיזור הכנסת ללא הסכמה רחבה", ובשל כך ההצבעה נדחתה ליום שלישי.

אלא שהמאבק האמיתי מתרחש מאחורי הקלעים: מה מועד הבחירות המועדף למי מהצדדים? לליכוד עדיפות בחירות כמה שיותר מאוחר, כשהחיסונים כבר ישפיעו, ובוודאי לא בחודש מרץ בו ישראל עלולה להיות בסגר שלישי או מעט אחריו.

לעומת זאת, לכל מפלגות האופוזיציה, כמו גם ל'כחול לבן', ישנה עדיפות ברורה שהבחירות תהיינה מוקדמות ככל הניתן.

ההצבעה בוועדת הכנסת, בשבוע שעבר (צילום: ערוץ כנסת)

כמו כן, הליכוד נאבק ככל הנראה על שני החוקים הנלווים לחוק פיזור הכנסת, שכאמור אושרו בוועדה, מכיוון שאם התקציב לא יעבור ב-23.12 - הבחירות תתקיימנה מאליהן תוך 90 ימים בדיוק. נתניהו יודע שלא תהיינה בחירות במאי או ביולי, אך רוצה לסכל את שני הדברים הנלווים.

יצוין, כי ה-16 במארס, אחד התאריכים המדוברים, הוא ג' בניסן - יום נוח במיוחד לחרדים, בשל תחילת תקופת בין הזמנים בה תלמידי הישיבות פנויים לסייע בקמפיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר