צפו

מרגש: ספר תורה נתרם לילדים מיוחדים, בשעתיים

זהו סיפור מרגש שאינו מתרחש בכל יום. בשל מנייני החצרות, בישיבה המיועדת לבעלי צרכים מיוחדים, התפללו ללא ס"ת. בשבוע שעבר, הגיע אדם והחליט לתרום ספר, בשעתיים (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בשמחת הכנסת ספר התורה (צילום: צהר הלב)

ישיבה המיועדת לבעלי צרכים מיוחדים בעיר אשדוד בשם 'צהר הלב', מתפללים כבר קרוב לשנה בלי ספר תורה. יהודי שנחשף לאחרונה למצב, החליט לתרום להם ספר תורה תוך שעתיים.

בשל ריבוי 'מנייני החצרות', בתקופת הקורונה, ספר התורה שהיה מושאל בישיבה, הוחזר לבעליו, שנאלץ לקחת אותו למניין החצר שלו.

במשך חודשים רבים חיפשו בישיבה, תורם לספר תורה - אך כל הניסיונות עלו בתוהו והם נאלצו לוותר על תפילה עם ספר תורה.

בשבוע שעבר חלה תפנית, יהודי בשם יגאל - כבן 60, הגיע לביקור בישיבה, פגש את התלמידים וראה את המקום - והחליט בתוך שעתיים להתייצב שם עם ספר תורה חדש במתנה, כתרומה ממנו.

אחד ממנהלי הישיבה מספר בהתרגשות ל'כיכר השבת': "המשמעות כמובן היא אדירה בשביל הילדים האלו, שהרגישו "כמו כולם" ונהנו מהתרומה הנדיבה. הנדיב לא הסכים להשאיר אותם עוד לילה אחד נוסף בלי הספר ולכן תרם במהרה".

הרב יעקב פיליפ, מנהל ישיבת "אהל דב", סיפר: "בהתחלה, בשל חשש ממגבלות הקורונה, התורם לא רצה להגיע – אבל לאחר ששמע על פועלינו הוא לא ויתר והגיע לחגוג איתנו. הייתה התרגשות שיא בקרב התלמידים, הם לא האמינו לבשורה".

התלמידים ם הרגישו כמו בית כנסת 'רגיל' לכל דבר, כמו ישיבה אמיתית. זה ממש נס חנוכה. אנחנו רוצים להודות תודה ענקית ליגאל התורם – הערך שהוא החדיר לתלמידים הנו ממעלה עליונה. הוא לא הסכים להמתין עוד רגע אחד בו לילדים לא יהיה ספר תורה בקרבם. הוא לימד גם את הילדים וגם את הצוות שיעור חשוב בנתינה וערכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר