נר רביעי

החנוכיה המוזיקלית: כשהיהלומן כבש אותנו

מידי יום בוחר 'המבקר', נתנאל לייפר את אחד האלבומים שהכי השפיעו על המוזיקה החסידית בכל שנותיה. בנר רביעי של החנוכיה המוזיקלית נבחר "כח התורה" של שטרייכר (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר השבת)

היום זה נראה כמעט הזוי, אבל בשנת תשנ"ה (1995) מיכאל שטרייכר, יהלומן בדימוס ואברך בפועל, כבש את שוק המוזיקה החסידית והיה אחד הזמרים הפופולריים ביותר. בישיבות שרו את שיריו כל העת והלהיטים מהאלבום החדש "כח התורה" הושמעו ללא הרף בתחנות הפיראטיות החרדיות של אותם ימים.

לשאר האלבומים בפרויקט "החנוכיה המוזיקלית"

אלבומו השביעי של מיכאל שטרייכר "כח התורה" היה אחד האלבומים המשפיעים ביותר על עולם המוזיקה החסידית. האנרגיות של שטרייכר לצד הגישמק הישיבתי שלו היו מתכון מנצח ושטרייכר היה בשלישיית הזמרים הגדולים ביותר במוזיקה החסידית של אותם ימים.

האלבום נפתח בשיר הנושא "כח התורה" הלהיט הגדול ביותר מהאלבום, שיר קצבי וסוער בלחן משותף של שטרייכר עם המעבד משה מונה רוזנבלום שגם עיבד את האלבום כולו. להיט נוסף גדול מהאלבום היה "מה טובו" בלחנו של ר' שלמה קרליבך ובתוספות של מונה אף פה.

מהאלבום בלטו גם השירים "משה קיבל תורה" בלחנו של אלי פרידמן, אז עדיין מלחין צעיר שהלחין כמה וכמה שירים עבור שטרייכר (שלושה באלבום הזה). "בן בג בג" בלחנו של מנחם אלבוים ועוד.

אין ספק ששטרייכר זמר מחונן ובעל רגש רב והאלבום 'כח התורה' הייתה נקודת הפיק שלו מבחינה מקצועית וציבורית. הוא הופיע במקומות רבים והיה "הזמר של עולם הישיבות". אחרי ההצלחה הגדולה שטרייכר התחיל להיעלם הוא הצליח קצת עם האלבום שהוציא יחד עם פרחי ישורון "אתה אחד" ממנו בלטו הלהיטים "אתה אחד" ו"מחליף את הזמנים", אך משם והלאה הקריירה שלו החלה לדשדש עד שנעלם כמעט כליל.

שטרייכר מתגורר כיום בארה"ב ואינו מוציא חומרים חדשים כבר מזה כמה שנים טובות. בשנים האחרונות החל להעלות לרשת קליפי 'מסך ירוק' ללהיטי עבר שלו ולהפעיל יוזמות שונות ומשונות במיוחד דרך ערוץ היוטיוב שלו.

האלבום 'כח התורה' הוא הראשון מבין שלושת האלבומים הבאים בפרויקט "החנוכיה המוזיקלית" שעובדו על ידי מונה רוזנבלום שהיה אז באמצע שנות ה-90 המעבד ה"חם" ביותר. מונה הפציץ עם פתיחים בלתי נשכחים והיה אחראי לסאונד שאנו זוכרים מהמוזיקה החסידית של אותם ימים עם הבראסים המדויקים והגיטרות החשמליות יחד.

חושבים אחרת? הגיבו בתגובות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר