פרסום ראשון

הליכוד שוקל לתמוך בהורדת אחוז החסימה

רה"מ שוקל לתמוך בהצעת החוק של ח"כ אייכלר, למרות התנגדות דרעי וליצמן, ככל הנראה כדי לסייע למנסור עבאס ורע"מ. מפלגתו, הליכוד וכן ב'ימינה', יחליטו מחר כיצד להצביע (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אייכלר ונתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)

פרסום ראשון: למרות התנגדות דרעי וליצמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לתמוך בהצעת החוק של ח"כ אייכלר להוריד את אחוז החסימה בבחירות ל-1.5%, במקביל, גם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, ישקול להצביע בעד ההצעה.

מטרתו של נתניהו, במידה ואכן יחליט לתמוך בצעד הדרמטי, היא ככל הנראה כדי לסייע למנסור עבאס ורע"מ הנמצאים עמו בקשר קרוב לפרוש מ'המשותפת' ולרוץ בנפרד ללא חשש להישאר מחוץ לכנסת.

כזכור, ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הודיע היום (שני) כי יעלה מחרתיים הצעת חוק להורדת אחוז החסימה מ-3.25% ל-1.5%, זאת כדי לאותת ליו"ר ליצמן על אפשרות של התפצלות עם עמיתו פרוש.

להצעת חוק זו היו סיכויים נמוכים במיוחד, אלא ש'כיכר השבת' חושף כעת, כי היא עשויה לקבל רוח גבית ממשית, עם תמיכה של 35 ח"כי הליכוד.

לפי מקורבי אייכלר, הוא שוחח בנושא עם נתניהו לפני מספר שבועות, ומאז קיים שיח ישיר עם אנשי לשכת ראש הממשלה בנושא.

בעקבות כך, בשונה מהמפלגות יש עתיד, ישראל ביתנו או ש"ס, שהודיעו מיד כי יתנגדו להורדת אחוז החסימה, בליכוד מתכוונים לדון מחר בנושא וישקלו את צעדיהם בכובד ראש. כך נודע ל'כיכר השבת'.

דרעי על נתניהו, בסופ"ש האחרון: "רה"מ היקר שלנו" (צילום: מתוך טוויטר)

מצד אחד, נתניהו מסתכן במאבק מול דרעי וליצמן, שותפיו הטבעיים, המתנגדים נחרצות להצעה, אך מצד השני, נתניהו יכול לסייע בכך למנסור עבאס ואנשיו, התומכים בו לאחרונה, לרוץ בנפרד מ'המשותפת'.

יצוין, כי ב'ליכוד ישנם ח"כים המעוניינים בהצעת החוק הזו, בהם אסנת מארק ושלמה קרעי, אך עד כה ניסיונותיהם נדחו בשל "שלמות הקואליציה". כעת, כאמור, ראש הממשלה שוקל לתמוך בחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר