'המבקר' • צפו

משה לוק: "לא אשיר למרדכי בן דוד 'שמעתי' או 'ענווים'"

הזמר והפייטן משה לוק, בראיון באולפן 'כיכר השבת', לרגל השקת אלבומו החדש המכיל פיוטים מקוריים, בו הוא מתייחס למצב בשוק הפיוט ולסיבות להקמת התזמורת שלו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: הלל רוזנברג)

הזמר והפייטן משה לוק, בראיון בתוגנית 'המבקר' באולפני 'כיכר השבת' לרגל השקת אלבומו החדש "שיר ושבחה", השני בשנה האחרונה. לוק מבכירי הפייטנים האנדלוסים בארץ ובעולם בחר להוציא שני אלבומים עם פיוטים מקוריים רבים, דבר שאינו שכיח בעולם הפיוט שמקדש בדרך כלל את הקאברים.

"תשמע, להקליט שירים מקוריים זו עבודה קשה, אבל די מספיק כמה אנחנו יכולים לשיר את אותו הדבר, היינו אמורים ללמד את השירים לאנשים אבל אין הופעות בימים אלו של הקורונה", אומר לוק.

הוא מתייחס להחלטה להוציא את האלבומים בעיצומם של ימי הקורונה, "התחלתי להקליט לפני הרבה זמן ואז הגיע הקורונה והמתנתי חודש ועוד חודש והחלטתי להוציא ומה שיהיה יהיה".

"האלבום הראשון אנדלוסי על טהרת הפיוט נטו, האלבום השני יותר בסגנון אלג'יראי עם סאונד אלג'יראי לגמרי ובעז"ה יש עוד שני אלבומים של הילולות שיוצאים בקרוב", אומר לוק.

"השנה הוצאתי המון שירים חדשים, אחרי הרבה שנים שלא הוצאתי כמעט כלום, החלטתי שאני הולך עד הסוף ומקליט מה שאפשר. אמנם עכשיו קצת נתקענו עם התקציב כי אין הופעות אבל ב"ה אנחנו מתמודדים עם זה יפה", אומר לוק.

הוא מתייחס לקושי להקליט חומרים בעידן בו אין לזה משמעות כלכלית בחזרה, "למרות הקושי בהקלטות, שלפעמים ממש מייאש, אני הולך על זה בשיא הכוח, העיקר לא להתבטל ולכן אני נכנסתי אפילו לעוד פרויקטים נוספים שאני מקווה שאכן יצאו אל הפועל בקרוב".

הוא מתייחס להקמת התזמורת האנדלוסית שלו "אנדלוסלאם" ורומז לסיבות להקמתה. ומתייחס לשירים החסידיים אותם הוא מבצע בהופעות ולביצוע המשותף והמרגש עם גדול החזנים יצחק מאיר הלפגוט, "אני לא אעמוד מול מרדכי בן דוד ואשיר לו "שמעתי" או "ענווים"... אני כמובן אשיר איתו כי זה וואו לשיר איתו אבל אני אשיר לו פיוט כי זה המקום ממנו הגעתי".

צפו בראיון המלא

לשירים המלאים בפינת 'המסננת':

מוישל'ה - פיל מיך

הלל טוביה סוליקס ונתנאל גם זו לטובה - מחפש אמונה

ברוך לוין וג'ואי ניוקם - הניצוץ שבכל יהודי

יענקי ברוין ואהרלה סאמט - הנרות הללו

זושא - חנוכה כאן

שלמה כהן ומונה רוזנבלום - לב טהור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר